4. Tüketici Hukuku Kongresi

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2014 12:52

- Tüketici Hukuku Enstitüsü Başkanı Tokbaş: "20-22 Kasım'da düzenlenecek kongre, tüketici haklarına ilişkin merak edilen birçok sorunun yanıtlarının bulunacağı bir zirve olacak"

Haberin Devamı

BALIKESİR (AA) - Tüketici Hukuku Enstitüsü Başkanı Hakan Tokbaş, 20-22 Kasım'da düzenlenecek 4. Tüketici Hukuku Kongresi'nin, tüketici haklarına ilişkin merak edilen birçok sorunun yanıtlarının bulunacağı bir zirve olacağını söyledi.

Tokbaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kongrenin İstanbul'da 20 Kasım'da başlayacağını, 3 gün süreceğini belirtti.

Tüketiciler ve sektör temsilcileri için önemli kararların alınacağı, gelişmelerin kaydedileceği kongrede tüketici sorunlarının masaya yatırılacağını bildiren Tokbaş, şunları kaydetti:

"Kongre, tüketici haklarına ilişkin merak edilen, 'Bireysel bankacılık sözleşmelerinde banka masrafları hangi durumlarda alınabilir? Tüketici kredilerinde cayma hakkı nasıl kullanılabilir?' gibi birçok sorunun yanıtlarının bulunacağı bir zirve olacak. Kongrede, 'bankaların aldığı ücretler konusunda BDDK'nın düşünceleri nelerdir, tüketici hukuku açısından bankacılıkta faiz uygulamaları nasıl olmalıdır, yeni tüketici kanununda kredi kartlarıyla ilgili düzenlemeler nelerdir, nasıl olması gerekirdi, tüketici yargılamasında manevi tazminat talep edilebilir mi, Tüketici Kanunu’nun getirdiği yenilikler nelerdir, tüketici yargılamasında gider ve vekalet ücretleri nasıl olmalıdır, elektronik haberleşme sektöründe numara taşıma işlemlerinde uyarı tonu kaldırılmalı mı kalmalı mıdır, garantili mallar bakımından getirilen yenilikler nelerdir, helal sertifikasının hukukta yeri var mıdır, inşaat sektöründe şirketler ve tüketiciler açısından getirilen yenilikler nelerdir, yeni kanunun e-ticaret sektörüne etkileri nasıl, emlak komisyoncularının yeni tüketici kanunundaki yeri nasıl düzenlenmiştir, ayıplı araç satışlarında sorumlu kişiler kimlerdir?' gibi sorular tartışılacak."

Haberin Devamı

Tokbaş, Tüketici Kanununa dahil edilen yeni sektörler olan taşımacılık, tıp, sigortacılık, emlak komisyonculuğu gibi sektörlerin yanında mevcut bankacılık, inşaat, enerji, telekomünikasyon, e-ticaret, reklam, gıda, turizm ve otomotiv sektörlerinin ele alınacağını belirterek, yapılan sık hatalar, yanlış bilinenler ve güncel sorunların masaya yatırılacağını, tüketicilerin mağduriyetinin önlenmesi için gerekenlerin konuşulacağını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!