IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2015 08:58
TÜRK GIDA İHRACATÇILARI, JAPONYA'YA İHRACATLARINI ARTTIRMAK İÇİN 3-6 MART TARİHLERİNDE JAPONYA'NIN CHİBA KENTİNDE DÜZENLENEN FOODEX JAPAN 2015 40. ULUSLARARASI GIDA VE İÇECEK FUARI’NA 38 FİRMA İLE ÇIKARTMA YAPTI. FUARIN TÜRKİYE MİLLİ KATILIM ORGANİZASYONU'NU EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ ÜSTLENDİ
Türk gıda ihracatçıları, Japonya’ya ihracatlarını arttırmak için 3-6 Mart tarihlerinde Japonya’nın Chiba kentinde düzenlenen Foodex Japan 2015 40. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na 38 firma ile çıkartma yaptı. Fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri üstlendi.
Gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 60 milyar dolara ulaşan Japonya’ya Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatının artması amacıyla Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı Foodex Japan Uluslar arası Gıda Fuarı’na 18. Kez Türkiye Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştirdiklerini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Türk gıda ihracatçıları açısından başarılı ve verimli bir fuarı geride bıraktıklarını, Japonya’da Türklere ve Türk ürünlerine yoğun ilgi olduğunu kaydetti.
Türkiye’nin 2014 yılında ihracatındaki düşüşe rağmen Japonya’ya yaptığı gıda ihracatının yüzde 14’lük artışla 172 milyon 704 bin dolara ulaştığını vurgulayan Ünlütürk, “Japonya, 130 milyon nüfuslu, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip bir ülke. Türk gıda sektörü için hedef pazarlardan bir tanesi. Foodex Japan Fuarı, Türk gıda ihracatçılarının hedefine ulaşmasında çok önemli” diye konuştu.
Uzak Doğu’nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan Fuarı’na bu yıl, 83 ülke ve bölgeden yaklaşık 2 bin 800 firma katıldı. Fuarda Türkiye 792 metrekarelik stant ile yer alırken, Türkiye’den milli katılım ile 35, bireysel olarak 3 firma olmak üzere toplam 38 firma iştirak etti. 4 gün boyunca süren fuarı 77 bin 361 kişi ziyaret etti.
Foodex Japan Fuarı’nda 792 metrekarelik Türkiye standında aralarında Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu, Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nunda yer aldığı 35 Türk firma/kuruluşu fuara iştirak etti ve zeytinyağı, makarna, bulgur, dondurulmuş meyve ve sebze, kuru meyve, şekerli mamuller, meyve suyu, leblebi, helva, reçel, lokum gibi ürünleri sergiledi.
Türkiye standını, Tokyo Büyükelçisi Ahmet Bülent Meriç, Ticaret Başmüşaviri Musa Demir ve Ticaret Müşaviri Süleyman Mete Özbalaban ziyaret ederek katılımcı firmalara pazar hakkında bilgi verdi. Foodex Japan Fuarı’nda, Ege İhracatçı Birlikleri standında Genel Sekreter Yardımcısı Emre Çoğulu, Uzman Fırat Bozkurt ve Uzman Yardımcısı Efe Fırat görev yaptı.