Güncelleme Tarihi:
KUŞADASI Ticaret Odası (KUTO) Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, gemi iptallerine rağmen 2017 yılı turizm sezonunun bir önceki yıla göre daha iyi geçtiğini belirtip, bunda yerli turistin payının büyük olduğunu söyledi.
Kuşadası Ticaret Odası (KUTO) Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, bitmesine sayı günler kalan 2017 yılı yaz sezonunu değerlendirdi ve 2018 beklentilerini açıkladı. Akdoğan, geride kalan 2017 turizm sezonunda yerli turist patlaması yaşandığını söyledi. Akdoğan, tanıtım faaliyetlerine 2018 yılında devam edeceklerini kaydetti.
"ESNAF YERLİ TURİSTE YÖNELMELİ"
Ülkenin içinde bulunduğu koşullardan en çok etkilenen bölgelerin başında turizm bölgeleri geldiğini belirten Akdoğan, "Ülkemizin en önemli limanlarından birisine sahip olan ilçemiz, gemi iptallerinden dolayı sıkıntı yaşamasına rağmen, 2017 yılı bir önceki yıla oranla daha iyi geçti. İptallerden dolayı en büyük sıkıntıyı liman bölgesi esnafımız yaşadı. Birkaç yıl daha sürecek gibi görünen bu sıkıntılı durumdan kurtulmak için o bölgedeki esnafımız da yerli turiste yönelmeli. 2017 yılının bir önceki yıla göre daha iyi geçmesinin nedeni özellikle yerli turistte yaşanan patlama oldu. Ekonominin ve turizm sektörünün çok iyi olmadığı bir ortama rağmen, ilçemiz genele göre daha iyi bir sezon geçirdi. Bunda, meslek örgütü olarak bizim de büyük payımız olduğunu düşünüyorum. Her şeye rağmen, öngörülü davranarak başlattığımız ve 2 yıldır aralıksız yürüttüğümüz sosyal medya tanıtımlarımızla, ilçemizin ülke içinde yeniden eski günlerine dönmesine ve yerli turizmde gözbebeği olmasına destek olduk" diye konuştu.
2018 HEDEFİ DE YERLİ TURİST
Gemi iptallerine rağmen, 2018 sezonunda özellikle Avrupalı turistte artış olacağını artan taleplerden gözlemlediklerini vugulayan Akdoğan, "2017 sezonu içerisinde çarşılarda yaşanan sorunlarla ilgili liman bölgesi esnafıyla bir araya geldik, toplantılar yaptık. Özellikle o bölgedeki esnafımız 2018 sezonunda hazırlıklarını gemilere göre yapmamalı, yerli turisti göz önünde bulundurulmalı. O toplantılarda bir önerim de çarşıların AVM mantığında yönetilmesi olmuştu. Çarşıların belli bir düzen içinde yönetilmesi, özel güvenlik, iş yerlerinin açılış-kapanış saatleri gibi düzenlemelerin 2018 sezonunda hayata geçmesi iyi olacaktır düşüncesindeyim. Oda olarak asli görevlerimizin yanı sıra üyelerimizin yararına çalışmalarımızın başında, 2017 sezonunda da tanıtım geldi. 'Kuşadası Güvercin' isimli facebook sayfamızda takipçi sayımız 730 bine yaklaştı" diyerek tanıtım amacıyla hazırlanan kısa filmlerin de çok etkili olduğunu kaydetti.
Latif SANSÜR / KUŞADASI (Aydın), (DHA)
FOTOĞRAFLI