Güncelleme Tarihi:
AYDIN'ın Kuşadası Ticaret Odası (KUTO) Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, 2016'ın kayıp bir yıl olduğunu belirterek, turizmcilere iç pazara yönelmeleri çağrısı yaptı.
KUTO Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, çeşitli açıklamalar yaptı. Ülkenin içinde bulunduğu durum, global kriz ve tüm yaşanan sıkıntıların öncelikle turizmi etkilediğini belirten Akdoğan, ekonomik girdisini turizmden sağlayan Kuşadası'nın ve tüm sahil kentlerinin durumdan etkilendiğini kaydetti. 2016'nın kayıp yıl olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Akdoğan, "Rus uçağının düşürülmesi ve Rus hükümetinin Türkiye'ye düzenlenen turistik charter uçuşlarını iptal etmesi, aynı zamanda ülkemizde yaşanan terör olayları nedeniyle Avrupa'dan gelen turist sayısındaki büyük düşüşler, ilçemiz için büyük önem taşıyan kurvaziyer turizminde saydığımız nedenlere bağlı olarak, iptaller ve sayılarında düşüşler yaşanması nedenleri ile turizmde bu yıl, ilçemiz ve ülkemiz genelinde kayıp bir yıl olarak değerlendirilmelidir" dedi.
"HEDEF YERLİ PAZAR"
KUTO Başkanı Akdoğan, "Ağırlıklı olarak dış pazar ziyaretçisine alışkın olan tacir ve esnafımız, bundan sonraki planlamalarını yaparken yerli turisti göz önüne almalı ve hazırlıklarını ona göre yapmalıdır. Şu anda ekonomimiz yüzde 70 yerli turizmle dönmektedir. Bundan sonrası için de yerli turist hedeflenmeli ve bu doğrultuda ürünler hazırlanarak esnafımız satışlarını arttırmalıdır" dedi, iç pazarda tanıtım çalışmalarına ağırlık verdiklerini söyledi. Kuşadası'nın tanıtımı için sosyal mecrada yoğun bir kampanya yürüttüklerini söyleyen Akdoğan, "Kuşadası Güvercin isimli Facebook, İnstagram ve diğer sosyal medya hesaplarımızla 2015 sonu, 2016 başından itibaren büyük bir tanıtım kampanyası başlattık. Öncelikle maksimum iki saatlik araç sürüşü ile gelebilecek 15 milyon nüfusu hedef aldığımız çalışmalarımızda, hazırlattığımız Kuşadası tanıtım videoları ve profesyonel fotoğraflarla sosyal medyada 400 bine yaklaşan takipçi sayısına ulaştık ve milyonlarca kişiye erişim sağladık. İç pazarda büyük bir artış yarattığını düşündüğümüz tanıtım çalışmalarımız, 2017 yılında da özellikle iç pazara yönelik, ara vermeden devam ettirilecek" diye konuştu.
Latif SANSÜR / KUŞADASI (Aydın), (DHA)
FOTOĞRAF