Egeli İhracatçılar İmaj Ve İtibar Yönetimine Yoğunlaşacak

Güncelleme Tarihi:

Egeli İhracatçılar İmaj Ve İtibar Yönetimine Yoğunlaşacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2015 09:03

İHRACATÇILARA İMAJ EĞİTİMİ VERİLDİ

Dünya genelinde rekabetin acımasızca yaşandığı bir süreçte imaj ve itibar yönetiminin iyi yapılmasının ihracatçılara avantaj sağlayacağına inanan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği “Algıla(n)ma Yönetimi&İtibar” konulu seminer düzenledi.
Türkiye Genç İşadamları Derneği Ege Şubesi işbirliğinde, Finansbank kuruluşu E-Finans’ın katkılarıyla gerçekleştirilen “Algıla(n)ma Yönetimi&İtibar” konulu seminerde Stil Danışmanı Rüzgar Mira Okan uluslar arası arenada ve global dünyada algı imaj ve itibar yönetimi konularında Ege Bölgesi ihracat ve iş dünyası temsilcilerine hayati tüyolar verdi.
İnsanların kendisini özel hissetmek istediğini, markalarında bu konuda kendilerini geliştirdiklerini anlatan Okan, bazı markaların insanlarla duygusal bağ kurmak ve iletişimi güçlendirmek için insanların isimlerini pazarlama ve satış unsurları arasına koyduğunu, önümüzdeki süreçte müşteri deneyimi kavramının öne çıkacağını kaydetti. Değişen ve globalleşen dünyada ülkelerin marka ve algı yönettiklerini dile getiren Okan, “Aşk dediğinizde akla Fransa ve Paris geliyor. Moda dediğinizde akla İtalya, İspanya, Fransa akla geliyor” dedi.
Markaların 5 duyu 1 duygu ile satış yaptığına vurgu yapan Okan, şöyle devam etti; “Reklamlarda bu hususlar öne çıkarılıyor. Marka vaadi çok önemli vaadinizin ne kadar arkasında durursanız o kadar güçlü, güvenilir, kaliteli ve istikrarlı bir marka olursunuz.”
İçinde bulunduğumuzu zaman sürecini, “Algı Yönetimi” Dönemi olarak tanımlayan Stil Danışmanı Rüzgar Mira Okan şöyle konuştu: “3 şey çok önemli, Ne olduğunuz, Ne olmak istediğiniz ve Nasıl algılandığınız. Müşteriler/insanlar sadece üçüncüsünü görür… Günümüzde insanlarda algı 2 saniyede oluşuyor. Görünümümüz, bıraktığımız izlenim, algının oluşmasında çok önemli.”
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, değişen ve globalleşen dünyada şirketlerin dünya ile entegrasyonunun arttığını, rekabetçiliğin yoğun olduğu bir ortamda ihracatçılarımızın rakipleri ile arasında fark oluşturabilmesi için müşterileri ile olan iletişimin doğru biçimde yönetilmesi giderek önem kazandığını kaydetti. Kızılgüneşler, “Özellikle gelişmiş pazarlarda iletişim kurduğumuz paydaşlarımız üzerinde bıraktığımız imaj ve kişisel markamızın doğru algılanması önemli bir avantaj kaynağıdır” dedi.
Rekabet her alanda etrafımızı sarmış durumda diyen TÜGİAD Ege Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Canpolat ise, “Böylesine bir ortamda farklı olabilmek başarının en önemli anahtarlarından biri. Ancak, bazen sadece farklı olabilmek ta yetmiyor. Bu farklılığınız hakkında, Müşterilerinizin - rakiplerinizin ve kamuoyunun bilgisi olmalı ve Farklılığımızı katma değere dönüştürebilmeliyiz. İşte bu noktada İşletmelerimizin ve hatta ülkemizin dokunulamayan ama varlıkları çok önemli olan Değerleri yani algımızı -imajımızı ve itibarımızı çok iyi yönetmek zorundayız” şeklinde konuştu.
E-Finans Yöneticisi Burak Acarbay da, E-Fatura, E-Defter ve E-Arşiv konularında verdikleri hizmetlerle ilgili Ege İhracatçı Birlikleri ve TÜGİAD Ege Şubesi üyelerini bilgilendirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!