Ayto Üyeleri Elektronik Ticaret İle Tanışıyor

Güncelleme Tarihi:

Ayto Üyeleri Elektronik Ticaret İle Tanışıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2015 15:00

AYDIN TİCARET ODASI (AYTO) VE GÜNEY EGE KALKINMA AJANSI (GEKA) İŞBİRLİĞİNDE YÜRÜTÜLEN “AYTO ÜYELERİ ELEKTRONİK TİCARET İLE TANIŞIYOR” PROJESİ KAPSAMINDA ‘ELEKTRONİK TİCARET, PAZAR ARAŞTIRMALARI, MÜŞTERİ BULMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI’ KONULU 2 GÜNLÜK ÜCRETSİZ VE SERTİFİKALI EĞİTİM DÜZENLENDİ

Aydın Ticaret Odası (AYTO) ve Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) işbirliğinde yürütülen “AYTO Üyeleri Elektronik Ticaret ile Tanışıyor” projesi kapsamında ‘Elektronik Ticaret, Pazar Araştırmaları, Müşteri Bulma Teknikleri ve Uygulamaları’ konulu 2 günlük ücretsiz ve sertifikalı eğitim düzenlendi.
AYTO Üyelerinin hem iç hem dış ticarette sanal ortamda görünürlülüğünün arttırılması, gerçekleştirilebilecek farklı uygulamalar, farklı coğrafyalardan rakiplerin internet faaliyetlerinin araştırılması, ithalat ve ihracat işlemleri yurtdışından tedarikçi ve alıcılara nasıl ulaşılacağı, internetten firmaların reklam, tanıtım ve gelir aracı olarak nasıl faydalanacakları konularında yetkinliklerinin arttırılması amacı ile düzenlenen eğitime İzmir Ekonomi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nden (EKOSEM) Murat Odacı konuşmacı olarak katıldı.
Elektronik Ticaret A’dan Z’ye anlatıldı.
Eğitimde, B2B uluslararası ticaret ve B2C yurtiçi ve yurtdışı ticaret konuları başta olmak üzere; Pazar Araştırmasında Kullanılacak Teknikler, Pazar Araştırmasında Önemli Bilgi Kaynakları Nelerdir? İnternetin Pazar Araştırması için Bize Sundukları, Pazar Araştırması için Kullanılacak Sitelere Üyelik Uygulaması, İthalat / İhracat İstatistiklerine Ulaşma Uygulaması, İthalat / İhracat İstatistiklerini Yorumlama Uygulaması, Hedef Pazar Seçimi için Ekonomik, Demografik, Lojistik, Kültürel Verilere Ulaşma, Rekabet Analizi Uygulaması, İhracatta Başarılı Olabilecek Pazarların Tespitinde İpuçları, Farklı Hedef Pazarların Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi Uygulaması, Hedef Pazarlar için Fiyat Stratejilerinin Oluşturulması, Fuar Seçim Kriterleri ve Uygun Fuar Seçme Uygulaması, Hedef Pazar Seçiminde Müşavirlikler ve İletişim & Bilgi Talebi Uygulaması, Uluslar arası Pazarlarda Müşteri Bulma Teknikleri, İnternet Üzerinden Ticari Rehberlere Ulaşma Uygulaması, İngilizce Tanıtım Yazısı Formatının İncelenmesi, Her katılımcı firma için Tanıtım Yazısı Hazırlama Uygulaması, Avrupa/Amerika/Ortadoğu/Afrika/Rusya/Uzakdoğu pazarlarından Müşteri Bulmak için Kullanılacak Sitelerin Ziyaret Edilmesi ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması, Katılımcılara Google Aracılığıyla farklı Sitelere Ulaşma Yollarının Gösterilmesi ve Yeni Site Bulma Yarışması, Sektöre Odaklı Sitelerin Tespiti ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması, Uygulaması, Potansiyel Alıcı Sektörlerin Fuarlarının Tespiti, Katılımcı Listelerine Ulaşma ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması, Hedef Pazarlardaki Ticaret Sanayi Odalarının / İhracatçı Birliklerin Üye Listelerine Ulaşma ve Potansiyel Alıcı Listesinin Oluşturulması Uygulaması, Elektronik Pazaryerlerinin Çalışma Mantığı ve Pazarlama Uygulamaları, Elektronik Pazaryerlerinde Profil ve Tanıtım Oluşturma, En Çok Ziyaret Edilen -Elektronik Pazaryerlerine Ulaşma Teknikleri, Elektronik Posta Pazarlamasında Profesyonel Hizmet Sağlayıcılar, Elektronik Posta Kampanyaları ve Gönderilen Maillerin İstatistiksel Takibi konularında bilgi verildi.
EĞİTİME 54 KİŞİ KATILDI
Seminer de bir konuşma yapan AYTO Meclis Başkanı A. Sefa Yüksel, eğitimin amacına ulaşmasını temenni ederek ulusal ve uluslararası pazarda Aydınlı markaların artmasını diledi. AYTO Üyelerinden 54 kişinin katıldığı seminere katılımcılar dizüstü bilgisayarları uygulamalara aktif olarak katılarak Elektronik Ticaret hakkında bilgi aldılar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!