IHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2015 09:28
AYDIN ŞOFÖRLER ODASI’NIN TÜRKİYE’DE İLK KEZ GÜNEY EGE KALKINMA AJANSI’NIN (GEKA) DESTEĞİYLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ “AYDIN’DA ŞOFÖRLER HALKA KAYNAŞIYOR” PROJESİNİN LANSMANI YAPILDI.
Aydın Şoförler Odası’nın Türkiye’de ilk kez Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın (GEKA) desteğiyle gerçekleştirdiği “Aydın’da Şoförler Halka Kaynaşıyor” projesinin lansmanı yapıldı.
Aydın Şoförler Otomobilciler Otobüsçüler ve Minibüsçüler Esnaf Odası’nın hazırladığı ve GEKA tarafından desteklenen “Aydın’da Şoförler Halkla Kaynaşıyor, Verimlilik Artırma ve Toplumsal Kalkınma” adlı sosyal kalkınma projesi kapsamında çalışmalar devam ediyor. Aydın Şoförler Odası tarafından 01 Ocak - 07 Nisan 2015 tarihleri arasında yürütülecek olan proje Doğrudan Faaliyet Desteği kapsamında GEKA’dan yüzde 100 destek almaya hak kazanarak toplamda 74 bin 100 TL hibeden yararlandı.
3 ay boyunca devam edecek proje çalışmalarında anket çalışması yapılacak 1000 şoförün ‘öfke ve stres kat sayısı’ belirlenecek. 90 günlük iyileştirme döneminde eğitimler ve bire bir mülakatlar gerçekleştirilecek. Aydın genelinde toplu taşıma, servis ve taksi kullanan vatandaşlar ve şoför esnafıyla gerçekleştirilecek anketle tarafların karşılaştıkları sorunlar ve beklentileri ortaya konularak şoför-halk kaynaşması sağlanacak.
Aydın’da Şoförler Halkla Kaynaşıyor projesi çalışmaları lansman toplantısıyla devam etti. Şoförler Odası Düğün Salonunda yapılan lansmana İl Emniyet Müdür Yardımcısı Ahmet Günay,
Trafik Denetleme Şube Müdürü Osman Adana, Efeler Halk Eğitim Merkezi Müdürü Hüseyin Pınarcı, Aydın Şoförler Odası Başkanı Semih Özmeriç, GEKA Proje Koordinatörü Kürşad Osal, Başkan Vekili Oktay Mantar, Genel Sekreter Ahmet Engin, firma temsilcisi Özge Yaren Yavuz ile GEKA uzmanları, Aydın Şoförler Odası Yönetim Kurulu ve oda üyeleri katıldı.
Projenin lansman toplantısında proje ile ilgili bilgi veren Aydın Şoförler Odası Başkanı Semih Özmeriç, ahilik kültüründen gelen şoförlerin Aydın da daha kaliteli ve verimli seyahat için bu projeyi yaptıklarını söyledi. Özmeriç, “Biliyoruz ki rekabet olgularının üst düzeyde olduğu bu dönemde hem ekonomik olarak işimize devam etmek hem de artan ihtiyaçlara etkin cevap vermek için kendimizi ve kalitelimizi artırmamız gerekiyor. 3 aydan bu yana proje uygulamalarını gerçekleştirdiğimiz bu dönemde halkımızın bizden beklentilerini karşılamak ve kendimizi yenilemek adına çok bilgi elde ettik. Kalite arayışımız ve bu tarz eğitim ve yenilenme çalışmalarımız devam edecektir. Bu proje de katkı sağlayan başta GEKA Dönem Başkanı olan Sayın Valimiz Erol Ayyıldız, Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu olmak üzere Koordinatörümüz Kürşad Osal, psikoloji uzmanı klinik psikolog arkadaşlarımız Özge Yaren Yavuz, Elvan Demirbağ ve Nilay Konduz’a projeye katkılarınızdan dolayı teşekkürler ediyorum” dedi.
“TÜRKİYE’DE İLK KEZ ÇALIŞMALARA BİZ BAŞLADIK”
Türkiye’de bir şeyler yapıyor olmak için yapılan bazı işlerin ekmek parası için mücadele eden bazı kişilere zarar verebildiğine işaret eden Semih Özmeriç, “Mersin’de yaşanan bir servis olayı bir anda ülke gündemine oturdu. Olayın ardından Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nde yapılan alelacele değişiklikler bu işi dürüstçe yapan meslektaşlarımızı zora soktu. Yönetmelik kapsamında 01 Eylül 2015 tarihinden itibaren 26 yaşını doldurmayan şoförler servis şoförlüğü yapamayacak ve en az yıllık E sınıfı ehliyet sahibi olmaları gerekecek. 50 yaşından sonra bile servisçilik yapmaya karar verseniz E sınıfı ehliyet alıp, 5 yıl beklemek zorundasınız. Eğitime ağırlık verileceği yerde yasaklar ve ötelemelerle bazı sorunların çözüleceğine inanmıyoruz. Biz hazırladığımız bu proje ile daha bu olay yaşanmadan adım atarak Türkiye’ye örnek olduk. Sizlerde bu projeye sahip çıkarak ve yoğun katılım sağlayarak mesleki gelişim konusundaki hassasiyet ve duyarlılığınızı ortaya koydunuz. Yaptığımız anket çalışmaları yaş itibariyle yüzde 16’mızın biraz daha dikkatli olması gerektiğini ortaya koydu. Bizler her ortamda sizlerin sorunlarını dile getirmeye ve çözüm üretmeye devam edeceğiz. Üyelerimizle birlikte el ele vererek mesleğimizi en iyi şekilde icra etmek ve halkımıza hizmet vermek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.
Proje Koordinatörü ve Kişisel Gelişim Uzmanı Kürşad Osal da, projenin içeriği ile ilgili bilgi verdi. 2010 yılından bu yana Aydın’da şoförlerin halkla olan diyalogları ve halkın Aydın’da şoför esnafına karşı davranışları üzerine gözlem ve incelemeler yaptığını söyleyen Osal, düşüncelerimi Oda yönetimi ile paylaştığımızda projeyi yapmaya karar verdik ve bugün Türkiye’de bir ilk olma özelliği olan bu projenin ortaya çıkmasına destek oldukları için şoförler odası yönetimine teşekkür etti. Aydın’da Ticari Araç kullanan şoförlerin örnek olan birçok davranışa imza attığını kaydeden Osal, projenin asıl Püf noktasının "Empati" kavramı üzerinde yoğunlaştığının altını çizdi. Osal, projede sadece şoförler üzerinde eğitim ve danışmanlık faaliyetinin yer almadığını aynı zamanda halkın ticari araçlar ve toplu taşıma araçlarında şoförle empati kurmasına yönelik karikatür dili kullanılarak afiş ve el ilanları yapılarak Aydın genelinde şoförler ve halk arasında bir empati ağı oluşturmayı başardıklarını söyledi. Ulaşımda trafik kazalarından, iletişim kazalarına kadar birçok kazanın iletişim eksikliğinden kaynaklandığı konusuna dikkat çeken Osal, “Karşımızdaki kişinin sadece bir şoför değil; aynı zamanda bir aile babası olduğunu ve sorumluluğunu taşıdığı kişiler bulunduğunu unutmamak gerekiyor.
Atatürk’ün ‘Türk şoförü en asil duygunun insanıdır’ sözünü asla unutmamalıyız. Trafik sorunu sadece şoförler ya da şoförler odası tarafından çözülemez. Ticari araçları kullanan insanların, yerel yönetimlerin kısacası herkesin bu problemi çözmek için duyarlı ve hassas davranması gerekiyor. Aydın’da başlattığımız bu çalışmanın diğer illere de yansıyarak devam edeceğine inanıyorum. Rahat ve huzurlu bir yolculuk için empatiyi elde bırakmamalıyız” diye konuştu.
Proje kapsamında Aydın’da görev yapan şoförlerin öfke ve stres profillerinin belirlendiğini ve istatistiksel veriler ışığında çalışmalar yapılacağını ifade eden İdea Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Özge Yaren Yavuz ise, şöyle konuştu: “Bu hizmetten faydalanan bireylerin hem iş yaşamında, hem de sosyal yaşamlarında karşılaştıkları problemlere daha kolay çözüm üretmeleri, öfke ve stresle daha kolay baş etmeleri beklenmektedir”
LASMANDA ŞOFÖRLERE BİLGİ VERİLDİ
Lasman toplantısının devamında Klinik Psikolog Elvan Demirbağ tarafından trafik problemleriyle her gün yüz yüze gelen toplu taşıma şoförlerinin sıkıntılarının anlaşılması ve onlara yardımcı olunmasının hedeflendiği belirtildi. Klinik Psikolog Nilay Konduz ise istatistiksel veriler hakkında bilgi verdi. Yapılan analizlerde şoförlerin stres ve kaygı düzeyi arttıkça öfkeli davranışların da arttığı; şoförlük mesleğinde geçirilen süre arttıkça, kaygılı ve öfkeli davranışların azaldığı bildirildi. Şoförlerin anketlerde verdikleri bilgilere göre, sinirlenmelerine yol açan durumların daha çok yolcular ve diğer sürücülerin empatik olmayan davranışlarından kaynaklandığı belirtildi.
“Aydın’da Şoförler Halka Kaynaşıyor” projesi kapsamında gerçekleştirilen ilk etap kursa Aydın Şoförler Odası üyesi 116 şoför esnafı katıldı. 1 hafta devam eden kursun sonunda şoförler Aydın Lisesi’nde dün yazılı sınava tabi tutuldu. Sınavda başarılı olanlara Efeler Halk Eğitim Merkezi tarafından sertifika verileceği belirtildi.