YENİ MODEL TARTIŞMASI

Güncelleme Tarihi:

YENİ MODEL TARTIŞMASI
Oluşturulma Tarihi: Eylül 09, 2020 09:00

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Toplu taşımada tüm illerimizde ayakta yolcu alınmasına kesinlikle müdahale edilmeyecek” açıklaması sonrası yeni ulaşım modelinin Antalya’da nasıl uygulanacağı tartışılmaya başladı.

Haberin Devamı

KORONAVİRÜS tedbirleri kapsamında Türkiye genelinde toplu ulaşım araçlarında ayakta yolcu taşınmayacağına yönelik karar Antalya’da tartışılmaya başladı. Antalya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mustafa Nurettin Tonguç, yeni sistemle ilgili henüz kendilerine resmi bilgilendirme yapılmadığını söyledi.

MAZOT DESTEĞİ ŞART
Hürriyet’e konuşan Tonguç, şöyle devam etti: “Şoförlerin sadece oturan yolcu alarak ulaşım hizmeti vermesi ancak mazot desteğiyle sağlanabilir. Salgının Türkiye’de başladığı 13 Mart’tan önce Antalya’da toplu ulaşıma günlük 370 bin biniş varken sokağa çıkma yasağının uygulandığı dönemde bu rakam 40 bine geriledi. O dönemde belediye olarak ulaşım esnafına kilometre başına 1 lira, aylık 1.8 milyon lira yakıt desteği verdik. Eylül ayı itibarıyla otobüs ve tramvaya biniş sayısı hafta içi 160 ile 180 bin arasında değişiyor. Ulaşım talebi nisan ve mayıs aylarına göre ciddi bir artış gösterdi. Bu ihtiyaca karşılık vermek o döneme göre daha zor olacaktır.”

Haberin Devamı

ARAÇ FİLOSU YETMEZ
Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, “Biz şu aşamada süreci takip ediyoruz. Bizim araçlarımız ayakta yolcuyla toplu ulaşım için yeterli kapasiteye ulaşabilen araçlar. Şu dönemde Antalya merkezde 500’den fazla araçla çalışıyoruz. Belediyenin araçlarıyla birlikte bu sayı toplamda 620’ye ulaşıyor. Pandemide kimse sokağa çıkmadığı için ayakta yolcu alınmayan ulaşım sistemi işlemişti. Ancak şu anda herkes sokakta. Devletimiz 'maddi olarak biz karşılıyoruz' dese bile günümüzün şartlarında araç filosu yetmez” dedi.

1200 ARAÇLA BİLE OLMAZ
Antalya’da günlük 180 bine ulaşan toplu ulaşım rakamlarını, ayakta yolcu almadan karşılamaya mevcut kapasitenin yeterli olmadığını savunan Arslan, “Bu miktarda vatandaşı bin 200 araçla bile taşıyamayız. Toplu ulaşım araçları sadece oturan yolcu alırsa 2 durakta dolar. Araçları art arda dizsek bile vatandaşlar otobüse binemeyip mağdur olur. Ayrıca aralarında ücretsiz ve indirimli yolcuların da bulunacağı 28 kişiden elde edilen gelir araçların yakıt masrafının 3’te birini bile karşılamaz. Toplu ulaşım esnafı araçlarını çalıştıramazsa mağdur olan halk olur. Ancak pandeminin ilk döneminde olduğu gibi esnafımıza kilometre üzerinden ücret ödenirse bu sistemi yürütebiliriz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!