Güncelleme Tarihi:
ANTALYA Kaleiçi Yat Limanı’nda gezi teknesi sahipleri ile balıkçılar arasında yaşanan yer çekişmesi karşılıklı açıklamalarla sürüyor. 3 yıldır süren sıkıntı Akdeniz Yelkenli ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi’nin 25 balıkçı teknesine 3 milyonluk fatura göndermesiyle yeniden canlandı. Kooperatifin icra takibi başlatması üzerine Antalya Kaleiçi Olta Balıkçıları Derneği (ANKOBDER) savcılığa suç duyurusunda bulundu. “Balıkçılar 300 yıllık yerlerinden atılamaz” diyen dernek yönetimine yanıt veren Akdeniz Yelkenli ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Abdullah Demircan, “Yat Limanı’nda tek bir balıkçı teknesi bile kalmasın istiyoruz” dedi.
VIP TURİST SAVUNMASI
Balıkçıların rıhtıma ağ atarak Yat Limanı’na gelen zengin turisti huzursuz ettiğini ileri süren Demircan, bu gerekçeyi şu sözlerle savundu: “Bizim gezi teknelerimiz sezonda binlerce yolcu taşıyor. Motor yatlarımız, Rusya’dan ve Avrupa’dan dünyanın zengin insanlarını gezdiriyor. VIP turistlerin olduğu rıhtımda balıkçıların ne işi var? Balıkçılar turistin yürüdüğü yollara ağlarını atarak işgal ediyorlar. Otoparkı araçlarıyla dolduruyor. Rıhtıma masa sandalye koyuyorlar. Zengin turist bunları görüp rahatsız oluyor.”
ONLARIN YERİ BURASI DEĞİL
Kooperatif yönetimi olarak gönderdikleri bağlama bedeli faturalarından sonra balıkçıların bir bölümünün limanı terk ettiğini belirten Demircan, nihai amaçlarının tamamının gitmesini sağlamak olduğunu söyledi. Demircan, “Limanda 60 tane küçük tekne vardı. Biz fatura gönderince sayıları 23’e düştü. Ama önceliğimiz para değil. Biz burada hiç balıkçı teknesi kalmasın istiyoruz. Onların yeri burası değil, Balıkçı Barınağı’na gitmeleri gerekiyor. Adamlar orada 3 tane balık tutacak diye benim 50 ortağım zarar mı etsin?” diye sordu.
FATURA KESMEK ZORUNDAYDIK
2018 yılında balıkçılara, Kaleiçi’nin nostaljisi oldukları için 8-10 teknelik yer teklif ettiklerini söyleyen Demircan, “Önce kabul edip sonra vazgeçtiler. Kira alma yetkimiz olduğu halde onlara yaklaşık 3 sene 1 liralık bile fatura yazmadık. Sadece son dönemde kooperatif olarak görevimizi kötüye kullanmamak adına, ‘Teknelerden neden para alınmıyor’ denmesin diye bu işlemi yapmak zorunda kaldık. Geçmişi unutup bir sefere mahsus fatura yazdık. Yazdığımız faturalardaki tutar teknelerin en ve boy hesabıyla marinaya bir aylık bağlama bedelidir” dedi.
BEDELİNİ DEVLET BELİRLESİN
Her bir tekneye 6 bin lira civarında fatura yazdıklarını belirten Abdullah Demircan, “Faturalara itiraz ettiler. Bu itiraza iptal davası açacağız. Marinaya bağlama bedeli olarak alınması gereken tutarı devlet belirlesin” diye konuştu. Yat Limanı’nda teknesi olmayan kişilerin bile dışarıdan gelen teknelere aracılık yaparak kazanç elde ettiğini iddia eden Demircan, “Dernek adı altında 2-3 bin lira bedelle yabancı tekneleri limana aldılar. Fatura gönderdiğimizde ‘Bizi buraya dernek getirdi’ diyorlar. 35 teknenin 5’i limandan ayrıldı. Limanda kalan teknelerin 10-15 tanesi balıkçılıkla alakası olmayan özel tekneler. Aktivite balıkçılığı yapan 5 tekne ya var, ya yok” ifadelerini kullandı.
3 MİLYONLUK KİRA DOĞRU DEĞİL
Balıkçıların kendilerinden 3 milyon lira kira istendiği açıklamasının da doğru olmadığını söyleyen Demircan, “Bizim geçen sene liman için ödediğimiz toplam bedel yaklaşık 860 bin lira. Özel tekne bölümündeki 40’a yakın tekneye yazdığımız faturanın bedeli de 300 bin lira. Bu rakamın yaklaşık 200 bin lirası balıkçılarındır” dedi.
CAN GÜVENLİĞİ TEHLİKE ALTINDA
Kooperatife üye 50 gezi teknesinin Liman Başkanlığı ve Sahil Güvenlik tarafından denetlendiğini dile getiren Abdullah Demircan şunları söyledi: “Belediyeden iş yeri olarak ruhsatımız var. Ama limandaki balıkçı tekneleri kayıt altında değiller. Yüksek kapasiteli tekneler limana sancaktan giriş ve çıkış yaptığını telsizle anons ediyor. Ama bu teknelerin kaydı olmadığı için trafikte sorun yaratıyor. Bu teknelerden biri tur teknesinin altında kalsa, can kaybı yaşansa yetkililer bu durumun açıklamasını yapamaz. ”