Güncelleme Tarihi:
TURİZMDE en etkili tanıtım aracı akılda kalan, farklı, yaratıcı, kolay anlaşılabilir, orijinal, inandırıcı ve hatta sempatik bir ‘ülke sloganı’ dır.
*
Çoğu kez büyük bütçeler harcanarak yapılan reklam kampanyalarından daha etkilidir iki kelimelik bir slogan.
*
Dünyadaki birçok ülke maliyeti olmayan ama getirisi büyük olan yöntemi kullanır ve dillere nakarat olacak bir slogan yaratmaya çalışır.
*
Güncelliğini kaybetmemesi için sloganlar sıklıkla günün koşullarına göre yenilenir.
*
Bir ülkeyi, bir şehri, herhangi bir şeyi bir kelimede anlatmak önemli ve etkilidir.
*
Sloganlar ülkeler ve turizmleri açısından da ilk göze çarpan, imaja birebir etki eden bir silah gibidir adeta.
*
Şimdi turizm ‘restart’ başlığı altında yeniden yazılıyor ve artık yeni bir slogana ihtiyacı var bütün ülkelerin.
*
Biraz hızlı davranırsak yeni sezon öncesinde bunun öncüsü olabiliriz. Fikir vermesi açısından 2021 yılında güncellenen belli başlı turizm ülkelerinin sloganlarına bir göz atalım isterseniz. Orijinalliği bozulmasın diye İngilizce yazıyorum:
BREZİLYA - Brazil. Visit and Love us
HIRVATİSTAN - Full of Life
İNGİLTERE - Discover Your England
FRANSA - Rendez Vous en France
ALMANYA - Simply Inspiring
YUNANİSTAN -Always in Season
İSRAİL - Land of Creation
İTALYA - Made in Italy
HOLLANDA - The Original Cool
PORTEKİZ - Europa’s West Coast
RUSYA - Reveal Your Own Russia
İSPANYA - Smile ! You are in Spain
*
Türkiye geçtiğimiz yıllarda özellikle misafirperverlik konusunun ön plana çıkarıldığı ‘Home Off ……’ başlığı altında tarihi ve kültürel zenginliklerden, ebru sanatına, mozaiklerden, Türk mutfağına geniş bir yelpazeyi kapsayan ve bir çok konuyu işleyen sloganları kullandı.
*
‘Home of Turquoise’, ‘Home of Turkisch Tea’ ‘Home of Rumi’, ‘Home of Legeds’, ‘Home of Poetry’ ‘Home of Santa Claus’ .. gibi.
*
Artık hayatımızda iki önemli gelişme var ve yeni, birazda kalıcı bir sloganı hayata geçirmek için daha fazla beklemeye gerek yok.
1. Koronanın üzerinden geçtiği ve beklentilerin değiştiği turizm dünyasında sloganlar da yenilenecek ve bu beklentiler doğrultusunda sloganlar üretilecek.
2. Artık ‘Turkey’ yok, ‘Türkiye’ var… Yeni sloganımızı ‘Türkiye’ ile düşünmeliyiz. Bu sadece yeni bir sloganla turizm sahnesine çıkmamız için değil aynı zamanda ‘Türkiye’ kelimesini dış dünyaya tanıtmak için harika bir fırsat.
*
Okuyucularımdan bir ricam var. Sizler de bu konuda şehrimiz ve ülkemiz için bir slogan önerebilirsiniz. Kim bilir? Belki de önemsenir, değerlendirilir, belki de ülkemizin yeni sloganı sizin önerinizden çıkabilir.
*
İsterseniz yukarıda yazdığım ülke sloganlarından,
En kötü 3 tanesini
En iyi 3 tanesini
Antalya için sizin önereceğiniz yeni bir 1 sloganı,
Türkiye için sizin önereceğiniz yeni 1 sloganı recep.yavuz@nbktouristic.com adresine gönderin? Ben hem sizin sloganlarınızı hem anketten çıkan sonuçları gerekli yerlere ulaştıracağım.
*
Hiç beklemeyin!
*
Değerli, yaratıcı fikirleriniz ülkemiz adına ete kemiğe bürünsün…