Güncelleme Tarihi:
AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Hürriyet’e yaptığı değerlendirmede, küresel koronavirüs salgınıyla birlikte tüm dünya ülkelerinin olumsuz etkilendiği, ekonomi ve turizm sektörünün durma noktasına geldiği bir dönemin yaşandığını söyledi. Sektör olarak öncelikle salgının kontrol altına alınmasını beklediklerini kaydeden Yağcı, “Salgın sonrasında da öncelikle iç pazar ve dış pazarda seyahat kısıtlamalarının sona ermesini, uçuş yasaklarının kalkmasını bekleyeceğiz. Seyahat kısıtları kalkacak ki turist trafiği açılsın, ondan sonra oteller tekrar işler hale gelecek. Bu nedenle şu anda sektörle ilgili bir öngörüde bulunmamız zor” dedi.
YENİ DÖNEME HAZIRLIK
Salgın sonrası hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını, bu nedenle Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve AKTOB olarak koordineli şekilde yeni döneme hazırlandıklarını anlatan Yağcı, şöyle konuştu:
“Türkiye turizm sektörü diğer rakipleri ile kıyaslandığında krizler konusunda son derece deneyimli. Hızlı reaksiyon gösterebiliyor. Bu olumsuz süreçte de kamu ile geliştirdiğimiz ortak mekanizma sayesinde hızla kararlar alınarak yürürlüğe konuldu. Küresel salgınla birlikte hijyen, uluslararası düzeyde toplumsal yaşam biçimi olarak önem kazanacaktır. Turistik talepleri de etkilemesini beklediğimiz bu eğilimi destekleyecek uygulamaların, destinasyonlar ve konaklama işletmelerinin sağlaması yönünde çalışmalar yapılması ve bunun pazarlama faaliyetlerinde öncelikle kullanılması gerekecektir. Bu yönde TÜROFED ile beraber paydaşlarımızla uygulama önerilerine yönelik çalışmalarımıza başladık. Anadolu tarih boyunca sağlık ve temizlik konusunda üstünlükleri olan bir coğrafyadır. Ayrıca ülkemiz sağlık altyapısında güçlü olan bir ülkedir. Tüm bu değerlerimizi, yeni sürecin turizm teması olarak kullanmamız fayda sağlayacaktır. Bugüne kadar sağlamış olduğumuz üstün kalitede hizmet anlayışımızı, bu sürecin sonunda daha da geliştirmiş olarak devam etmeye odaklanarak çalışmalarımızı devam ettirmeliyiz. Sağlıklı yaşam biçimini destekleyecek, ‘sağlıklı beslenme’, ‘spor faaliyetleri’ gibi yan ürünlerin de işletmelerimiz içinde daha çok öne çıkartılması, pazarlama faaliyetlerinde kullanılması, talep canlanmasında etken olacaktır.”