Turizmciler, 9 günlük Kurban Bayramı'nın erken açıklanmasını istiyor

Güncelleme Tarihi:

Turizmciler, 9 günlük Kurban Bayramının erken açıklanmasını istiyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2016 11:55

Turizmciler, 9 günlük Kurban Bayramı'nın erken açıklanmasını istiyor

Haberin Devamı

Mehmet ÇINAR / ANTALYA, (DHA) - RAMAZAN Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla otellerin yanı sıra pansiyonlarda bile yer yer yüzde 100 doluluğa ulaşıldığını belirten turizm sektörü temsilcileri, Kurban Bayramı'nda da 16 Eylül Cuma gününün idari tatil ilan edilerek, 9 günlük tatilin şimdiden açıklanmasını istedi.
Ramazan Bayramı'nda başta İstanbul olmak üzere Türkiye'nin birçok kentinde büyük hareketlilik yaşandı. Havalimanları, otogarlarda yüzlerce ek seferler konulurken, bayramı memleketlerinde geçirmek isteyenlerin yanı sıra, sadece organize tur operatörleriyle 250 bini aşkın kişi sahilleri tercih etti. Tur operatörleri dışında tatil planını kendi yapanlarla birlikte bu sayı 300 bini aştı.
9 günlük Ramazan Bayramı tatilinin en gözde tatil merkezleri ise Bodrum, Çeşme, Antalya, Kuşadası gibi sahiller oldu. Turizmciler, kötü geçen sezona bir merhem daha olması için Kurban Bayramı'nda da 16 Eylül Cuma gününün şimdiden resmi tatil ilan edilerek, tatil süresinin 9 gün olarak açıklanmasını talep etti.
YER YER YÜZDE 100 DOLULUĞA ULAŞILDI
Ramazan Bayramı tatilinde Antalya'dan Çeşme'ye kadar Ege ve Akdeniz sahillerinde yer yer yüzde 100 doluluğa ulaşıldı. Bayram, kasım ayından bu yana yaşanan kötü gidişatın oluşturduğu kayıpları karşılamasa da sektöre merhem oldu ve dış politikadaki olumlu gelişmelerle birlikte moralleri de yerine getirdi. Bayram tatilinde otellerin yüzde 90- 95 doluluğa ulaştığı otellerde tatilciler ortalama 4- 5 günlük tatil paketlerini tercih etti. Otellerin dışında da kent merkezine çevre iller ve yine birçok kentten tatilciler geldi.
'HER BÖLGEDE KATILIM OLDU'
Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, Ramazan Bayramı'nın çok iyi geçtiğini, hem kıyı hem de iç bölgelerde tesislerin yüzde 100'e yakın doluluklara ulaştığını söyledi. İç turizmde çok ciddi canlılık yaşandığını belirten Ayık, "Hemen her bölgede katılım oldu. Bütün bölgeler, Ege, Güney, hatta Karadeniz'de bile, çünkü bayramın farklı bir özelliği var. Sadece tatil bölgeleri olarak değil eş, dost, aile ziyaretleri de çok yoğundu ve her anlamda iç turizm hareketi çok yoğundu" dedi. 9 günlük hareketliliğin sektörün yılbaşından bu yana yaşadığı kayıpların telafisi olamayacağını belirten Osman Ayık, yaz tatili döneminde iç pazardaki hareketliliğin bu şekilde devam etmesi dileğinde bulundu. Kurban bayramı için de Ramazan Bayramı'ndaki gibi 9 gün tatil fırsatı olduğuna dikkat çeken Osman Ayık, Hükümetin yine erkenden 9 gün olarak açıklaması durumunda insanların daha sağlıklı program yapabileceğini söyledi.
TUR OPERATÖRLERİYLE 250 BİN KİŞİ
ETS Tur Yurtiçi Turlar Müdürü Suat Özbek de Ramazan Bayramı'nda çok yoğun, çok ciddi bir seyahat talebi gerçekleştiğini belirtti. Suat Özbek, yurtiçinde ETS tarihinde ilk defa bir bayramda 100 bini aştıklarını söyledi. Bayram tatilinin erken açıklanmasının Türk misafirlerin erken planlama yapmasını sağladığını anlatan Özbek, "Tüm bölgelerde oteller, hatta pansiyonlar dahi doldu ve bir hafta da olsa sektörün yüzü güldü. Organize tur operatörleriyle 250 bin kişi tatile çıktı. Memleketlerine gidenler ve tatili kendi planlayanları ise bilmiyoruz" dedi.
KURBANDA BEKLENTİ YÜZDE 100
Kurban bayramının da çok kıymetli bir döneme denk geldiğini dile getiren Suat Özbek, erken ilan edilerek 9 güne çıkarılmasının yine deniz, güneş, kum tatil planı yapamayanlar için daha erken ve uygun fiyatlarla tatil imkanı sağlayacağını açıkladı. Kurban Bayramı döneminin de 9 gün olmasının sektöre bir nefes daha aldıracağını aktaran Özbek şöyle konuştu:
"Eylül ortasında ve fiyatların makul seviyelere geldiğinde bir zaman dilimi. Hemen hemen bütün otellerin yüzde 100'e yakın doluluğa ulaşmasını bekliyoruz. Çok iyi talep alacağız. Erken planlama yapılması ve makul fiyatla yapılabilmesi için erken afişe edilmesi çok fayda sağlıyor. Bu seneki koşullar, sektörün yaşadığı sıkıntılar ortada. Hem tüketici, hem de otel ve acentacılar anlamında planlamanın erkene alınması açısından çok faydalı olur. Ramazan Bayramı yaşanmış örnek. Bunun faydasını çok ciddi şekilde gördük."   
FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!