Güncelleme Tarihi:
TURİZMDE Rus pazarının 22 Haziran itibarıyla açılmasıyla birlikte gözler diğer pazarlara döndü. Almanya da ülkede vaka sayısındaki düşüş üzerine yurtdışı seyahatleri başlattı. TUI Almanya CEO’su Marek Andryszak, ülkedeki rezervasyon hızının çok olumlu gittiğini ve daha yüksek fiyatlı tatile eğilim olduğunu söyledi. Andryszak ‘Türk Rivierası’ diye adlandırılan Alanya, Antalya, Kemer, Fethiye, Marmaris, Bodrum, Kuşadası ve Çeşme’nin rezervasyonlarda üçüncü sırada olduğunu duyurdu.
İNGİLTERE VE HOLLANDA BELİRSİZ
21 Haziran’da normalleşmeye geçileceğini açıklayan İngiltere, süreyi dört hafta daha erteledi. Fransa’nın Türkiye’yi kırmızı listeden çıkarması turizm sektörüne umut verdi. Karar Türkiye’den Fransa’ya gidecekler için olsa da olumlu bir gelişme olarak görüldü. Başta Almanya olmak üzere AB üyesi ülkelerin tutumuna göre karar vermesi beklenen Hollanda’nın durumu şimdilik belirsiz. TUI Hollanda, Türkiye’ye yapılacak turları 16 Temmuz’a kadar iptal etti.
15 MİLYON TURİST HEDEFLENİYOR
Belçika’da TUI Türkiye satışlarını yaz sonuna kadar iptal etti. Diğer pazarlardan özellikle bu yıl daha da önem kazanan Ukrayna ve Polonya’dan ise turist gelişleri kesilmedi. Turizmciler iki ülkeden gelişlerin artarak süreceğini söylüyor. Bütün bu gelişmeler ışığında bu sezondaki turist hedefi 15 milyonun biraz üzerinde olarak revize edildi.
OTEL MALİYETİ YÜZDE 18.5 ARTTI
Bu arada, pandemi döneminde yurtiçi seyahat pazarında turizm amaçlı hareketler ve harcamalar ise geçen 10 yılın da gerisine düştü. Verilere göre harcamalar yüzde 61, yerli ziyaretçi sayısı da yüzde 43 azaldı. Turizm amaçlı hareket eden kişi sayısı 10 yıl önceki 18-19 milyonlardan 10 milyon bandına gerilerken, yapılan harcamalar da 13-14 milyar dolardan 6 milyar doların altına indi. Otellerdeki maliyetler ise yüzde 18.5 arttı.