Güncelleme Tarihi:
Dünya ekonomisinde böylesine güçlü etki yaratan turizm sektörünün en önemli günleri ise yılın ilk çeyreğidir, zira tam da içinde bulunduğumuz bugünlerde ne zaman, nerede tatil yapılacağına karar verilir. Mart ayı itibarıyla tatilcilerin önemli bir kısmı kesin kararını vermiş olur. Kimi hemen rezervasyon yaparak birtakım indirimlerden yararlanırken, bir kısmı işi biraz şansa, biraz da gelişmelere bırakarak az daha beklemeyi tercih eder.
KARARDA EN ETKİLİ YORUM SİTELERİ
Karar aşaması tatilcinin en çok çaba sarf ettiği dönemdir. Uğruna bir yıl çalışıp hayalini kurduğu yılın en kıymetli bu 10 gününün üstüne titrer adeta. Zira telafisi olmayan yanlış bir karar ile tatil kâbusa dönüşebilir. Bu yüzden titizlikle bütün alternatifler tek tek incelenir, aile arasında mütalaa edilir, eşe dosta danışılır ve karar aşamasına doğru yola çıkılır.
Önce kimlerle ne zaman tatile gidileceği belirlenir, ardından ülke ve şehir saptanır ve son olarak da hangi otelde tatil yapılacağına karar verilir. Bu süreçte son kertede en güvendiği yer sosyal medya ve internet üzerinden ulaştığı tatilci yorumlarıdır. Cevabını bulamadığı birçok konu daha önce aynı yerde tatil yapmış birçok kişi tarafından bu yorumlarda enikonu yazılır, çizilir, tartışılır.
‘BEN ORADAYDIM, MÜKEMMELDİ’
Her ülkenin, her bölgenin ve neredeyse her otelin yorum siteleri mevcuttur. Kimisi misafir tecrübelerinin paylaşıldığı ciddi ve resmi siteler iken, kimisi tüzel kişiler tarafından oluşturulmuş herkese açık portallardır. Bu sitelerin tatil konusunda ne kadar etkin olduğunu her turizmci bilir.
Siz nasıl bir ameliyat öncesi doktorunuz ve ameliyatınızla ilgili her türlü araştırmayı yapıp, yorumları okuyorsanız, tatilci de aynı hassasiyetle karar vermeden önce tatiline dair bütün detayları araştırır, bulur ve tek tek inceler. Siteler ve yorumlar tatilcide o kadar etkilidir ki ‘ben oradaydım, mükemmeldi’ yazan bir kişi tatilci üzerinde bütün şaşalı reklamlardan daha güçlüdür. Ya da ‘yemekler berbattı, hepimiz hasta olduk’ sözü bütün tatil planlarının değişmesine sebep olabilir.
Bu yüzden güvenirliği ve gerçekliği pek sorgulanmayan tatilci yorumları, aynı zamanda turizmin en kuvvetli marketing objeleridir.
Tatilcinin karar öncesi kafasında o kadar çok soru vardır ki mümkün olduğunca bunların cevabını bulmaya çalışır. Otelin ve destinasyonun web sayfalarında bulamadıklarını ise yorum sitelerinde arar.
ANTALYA’YI MERAK EDİYORLAR
Dünya genelinde tatilcilerin hakkında en çok arama yaptıkları şehirlerden biri Antalya’dır. İnternet ortamında son 15 yılda Antalya’da tatil yapan 60 ülkeden yaklaşık 100 milyon turistin tecrübelerinden süzülen kapsamlı bir databank mevcuttur.
Eğrisi ile doğrusu ile Antalya’ya dair konular buralardan okunur. İsterseniz bu konuda en ciddi ve güvenilir kaynaklardan olan Holidaycheck ve TripAdvisör sitelerine son dönemde gönderilen Antalya hakkındaki sorulara şöyle bir göz atalım:
Havalimanı otel transferinin fiyatı nedir?
Aile ile tatil için en uygun yer neresidir?
Antalya’da en yeni oteller hangileridir?
Havuzu ısıtılan otelleri bilen var mı?
Taksi fiyatları nasıldır?
Siz Türkiye tatiline ne kadar ödüyorsunuz?
Glütensiz oteller hangileridir?
Rent a car fiyatları mevcut mu?
Türk Lirası’nın son durumu nedir?
Bölgede inşaat çalışması var mı?
Şimdiden 2023 Ekim rezervasyonu mantıklı mı?
Sim kartı Türkiye’den mi almalıyım?
Ne kadar bahşiş verilmeli?
Güncel sigara fiyatları nedir?
MUTLU TURİST EN ETKİN TANITIMDIR
Ve dün sorulan: ‘Tekirova’da dağlar denize çok yakın olduğu için hava Belek’e göre daha mı kötü? Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?’
Ne ilginç değil mi? Turist neleri takıyor kafasına...
Bunlar sadece bazıları. Yüzlerce başlık altında pro ve kontra olmak üzere binlerce yorum mevcut. Gördüğünüz gibi tatilcinin i derdi çok işi zor. Eskiden bunları önceden öğrenmek mümkün değildi, yaşanıp tecrübelenirdi, artık şansa ve tesadüfe bırakılmıyor.
Biz de işimizi şansa bırakmayalım, bize en büyük reklamı ülkemizden mutlu dönen tatilciler yapıyor. Onlara Antalya hakkında yazdırmayı sağlamak, iletişim ağının ve bilgi paylaşımının genişlemesine katkı yapmak, turistle irtibatı olan herkese düşer. Antalya’da her bir kişi başına en az dört turist düşüyor. Turistin kafasındaki soruyu turistle cevaplamak, güvenilirlik konusunda büyük avantajdır.
Mutlu turist en kuvvetli tanıtımdır...