Güncelleme Tarihi:
ANTALYA’da tüketici koruma derneklerine ulaşan şikâyetlerde cep telefonu operatörü mağdurları zirveye yerleşti. Tüketiciyi Koruma Derneği’nin (TÜKODER) istatistiki verilerine göre; 2’inci sırada bankacılık sektörü, 3’üncü sırada ise ayakkabı, tekstil ve beyaz eşya sektörüne yönelik tüketici şikâyetleri yer aldı.
BANKACILARI GEÇTİ
Hürriyet’e konuşan TÜKODER Antalya Şube Başkanı avukat Abdullah Özçulcu, “9,5 aylık verilere göre; cep telefonu operatörlerinin kampanya uygulamaları nedeniyle mağdur olan tüketici sayısı bankacılık sektörünün bile önüne geçti. İnternet, konuşma süresi veya cihaz kampanyası gibi konular öncelikli şikâyet konusu” dedi.
DÜZENLEME İŞE YARADI
Bankacılık uygulamalarıyla ilgili şikâyetlerin yasal düzenlemeler sayesinde azaldığını kaydeden Özçulcu, “2015-2016 yılları dikkate alındığında şikâyet oranları ciddi oranda geriledi. Ancak yine de bir takım hak ihlalleri önümüze geliyor. Biz de bu konuda gerekli yasal işlemleri devreye sokuyoruz” diye konuştu.
AYIPLI ÜRÜN LİSTEDE
2017 yılında ayakkabı ve tekstil ürünlerinin satışı ile ilgili çok fazla başvuru aldıklarını vurgulayan Özçulcu, şöyle dedi: “Ayıplı ürün şikâyetlerinde ayakkabı ilk sırada yer alıyor. Yine birçok tekstil ürünü ile ilgili ayıplı ürün başvurusu var. Bu başvuruların hepsini dikkatle değerlendiriyoruz. Ayrıca beyaz eşya ve internet üzerinden yapılan tur satışlarıyla ilgili de yoğun başvuru alıyoruz.”