TEMASSIZ TURİZM

Güncelleme Tarihi:

TEMASSIZ TURİZM
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2020 10:41

Turizmde, temassız tatile yönelik yeni girişimler tesislerde uygulanmaya başlandı. Otellerde yaygın hale gelen bir yazılımla tatilciler otel personeliyle temas kurmadan güvenli hizmet alabiliyor.

Haberin Devamı

DÜNYAYI etkisi altına alan Kovid 19 salgınından en çok etkilenen sektör olan otellerde dijital dönem başladı. Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen ve ilk uygulaması Antalya’da yapılan ‘mobil asistan’ uygulaması sayesinde hem tatil öncesindeki işlemler hızlandı, hem de otel içindeki hizmetlere temassız ulaşım imkanı sağlandı. Telefona indirilen uygulamayla misafirler; personelle yüz yüze gelmeden ve temas kurmadan tüm alanlara rezervasyon yaptırıp özel servisler satın alabiliyor. Check-in işlemlerini otele gelmeden önce cep telefonundan gerçekleştiren misafirler, yerleşecekleri odanın kapısını bile dijital komutla açıyor.

YENİ GELİR KAPISI
Pandemi döneminde güvenli ve temassız tatil anlayışının zorunlu hale gelmesiyle birlikte, turistlerin dijital hizmetlere ilgisinin arttığını söyleyen İcibot Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Çakar, “Misafirlerin otele girişlerinden, çıktıkları ana kadar temas kurmadan tatil yapmasını sağlıyoruz. Odalarına giriş işlemlerini online yapabildikleri, otel hakkında bilgi alabildikleri, aktiviteleri mobil uygulama aracılığıyla öğrenebildikleri bir teknolojiyi otellerde uyguluyoruz. Otellerin misafir ilişkilerine destek sağlayan ve gelirini arttıran mobil uygulamalar, aynı zamanda turizm sektörüne de birçok yeni gelir modeli kazandıracak” diye konuştu.

Haberin Devamı

BÜTÜN İŞLEMLER DİJİTAL
Otel müşterilerinin neredeyse tüm taleplerini mobil uygulamalar aracılığıyla iletmeyi tercih ettiklerini belirten Akka Hotels Satış ve Pazarlama Yöneticisi Ömer Çakır, “Şu anda 14 bin kişi mobil uygulamamızı kullanıyor. Ana restoranımızda rezervasyonla hizmet veriyoruz. Kafe ve restoranlarımıza QR kodlar yerleştirdik. Bu kodlar sayesinde misafirlerimiz tüm menülere hızlıca ulaşıyor. Yaz sezonunda uygulama üzerinden 40 binin üzerinde rezervasyon aldık. Bu anlamda öncü tesislerden biriyiz” dedi.

DİJİTAL DÖNEM BAŞLADI
2021 turizm stratejisinin ana başlıklarından birinin dijitalleşme olacağını Hürriyet Akdeniz’e anlatan AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, ‘Dijitalleşen kazanacak’ başlığıyla yayımlanan röportajında sektörde dijital dönüşümün başladığının sinyallerini vermişti. Güvenli turizm sistemiyle dünyada önemli bir rekabet gücü elde eden Antalya’yı ilk 10’dan 5’e yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Erkan Yağcı, dönüşüm sürecini şöyle özetledi: “Yeni yatırımlarda ana unsur dijitallik olacak. Her alanda online ve temassız uygulmaların başladığı bir döneme giriyoruz.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!