Güncelleme Tarihi:
BAKANLIK HESAP SORACAK
ANTALYA’nın Manavgat İlçesi’nde faaliyet gösteren 5 yıldızlı bir otelde yaşanan rezervasyon skandalını ‘5 yıldızlı rezalet’ başlığı ile gündeme taşıyan Hürriyet’in haberini ihbar kabul eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), onlarca tatilciyi mağdur eden acentanın ofisine denetim gerçekleştirdi.
TÜKETİCİYE HABER VERİLMEMİŞ
Kayıtlı resmi adrese giden TÜRSAB yetkilileri, acentanın faaliyette olmadığını tespit etti. Soruşturmayı derinleştiren yetkili kurum, söz konusu acentanın, çeşitli tarihlerde otel rezervasyonu yapma taahhüdü ile misafirlerinden para tahsil ettiğini ancak hizmetlerin başlangıcından önce söz konusu rezervasyonları iptal ettiğini ve bu durumun tüketicilere bildirilmediğini belirledi.
İDARİ İŞLEM BAŞLATILACAK
Club Calista Turizm Seyahat Acentası hakkında yapılan şikâyetlerin tamamının Kültür ve Turizm Bakanlığı’na iletildiğini kaydeden TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Acenta hakkında idari işlem başlatılmasını talep ettik. İşini düzgün yapan seyahat acentalarının haklarını korumak adına 1618 sayılı kanunun yeniden düzenlenmesi ve tüm seyahat sürecini kapsayan sigorta sisteminin uygulanmaya başlanması gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serilmiştir” dedi.
GÜVENCE GENİŞLEMELİ
Paket tur olmayan rezervasyonların kanun gereği zorunlu sigorta kapsamında olmadığının altını çizen Bağlıkaya, “Tüketicilerin ihtiyari olarak sigorta yaptırma ve bu gibi olaylarda kendilerini koruma altına alma olanağı mevcut. Ancak mevzuatta yer alan sigortaya ilişkin düzenlemeler bir an önce elden geçirilmeli ve paket tur olmayan seyahat ürünleri ile satışı gerçekleşmiş ancak başlamamış satış işlemleri de sigorta kapsamına alınmalıdır” diye konuştu.
BALAYI ZEHİR OLDU
Mağdurlardan Serhat Bağça, “Devlet memuruyum. Balayı için rezervasyon yaptırdım, 2 bin 500 TL ödedim. Ancak otel rezervasyonumun yapılmadığını söylüyor. Acenta ise ortada yok. Şaşkınlık içindeyim” dedi.