TATİL KÂBUS OLDUYSA ‘DELİL’ TOPLAYIN

Güncelleme Tarihi:

TATİL KÂBUS OLDUYSA  ‘DELİL’ TOPLAYIN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2021 09:32

Tatil satın alırken uyanık olun, haklarınızı bilin ve sigorta yaptırın! Her şeyi doğru yaptınız ancak yine de satın aldığınız tatilden memnun kalmadınız. Peki şimdi ne olacak? Aldığınız hizmetten memnun kalmazsanız tüm ayrıntıları cep telefonunuzla fotoğraflayın, video ile görüntü kaydı yapın.

Haberin Devamı

MALUM önümüz yaz birçok tüketicimiz şimdiden tatil planları yapmaya başladı. Peki böyle kritik bur süreçte tatil rezervasyonu yaptırmadan önce nelere dikkat etmeliyiz? Koronavirüs sürecinde tatil alışkanlıklarımız da değişti.

DOLANDIRICILARA FIRSAT DOĞDU
Birçok tüketici salgından korunmak için ailesiyle birlikte bağımsız evler, villa tipi ve bungalov tipi evlerde kalmak istiyor. Tam da dolandırıcıların beklediği an işte bu. Aslında talebin çok olması fiyatları yükseltti, dolandırıcıların da iştahı kabardı. Göz alıcı evlerin videolarını, fotoğraflarını makul fiyatlarla internet sitelerinde ilan ederek tüketicileri tuzağa çekiyorlar.

RESMİ BELGE İSTEYİN
İnternette görüp beğendiğiniz o ev için hemen para göndermeyin! Satıcıyla yüz yüze temas kurun, evin tapusunu, emlak firması ise taşınmaz ticaret yetki belgesini isteyin. Eğer böyle bir imkân yoksa ve parayı da gönderdiyseniz kumar oynadınız demektir.

Haberin Devamı

TÜRSAB ÜYESİ OLMASI YETMEZ
Şayet bir acenteden rezervasyon yaptırıyorsanız o acentenin TÜRSAB’a kayıtlı olup olmadıklarını kontrol edin. TÜRSAB’a üye olmayan acente seyahat organizasyonu yapamaz. Yaparsa merdiven altı kaçak olur ve bu işlem de yasadışıdır. TÜRSAB üyesi olmasıyla da yetinmeyin. Örneğin, x acente hakkında şikâyet diye internet arama motorlarında araştırma yapın. Onunla ilgili şikâyet varsa şikayetlerin konularını inceleyin.

SEYAHAT-TATİL SİGORTASI YAPTIRIN
Muhakkak seyahat ve tatil sigortası yaptırın. Ancak sigorta yaptırırken de dikkatli olun. Poliçeyi inceleyin. Herhangi bir mağduriyette zararınızın ne kadarının tanzim edileceğini öğrenin. İtirazınız varsa müzakere edin ve düzeltin.

HAKKINIZI NASIL ARIYACAKSINIZ?
Hizmetten memnun kalmazsanız durumu cep telefonunuzla fotoğraflayın, video ile tespit yapın. Hatta tutanak düzenleyip tatilcilerden, tesis yöneticilerinden imza alın. Tatil dönüşü bu tespitleri acenteniz ile paylaşın, fiyat farkı veya ücret iadesi isteyin. Bu talep kabul görmezse TÜRSAB’a şikâyet edin, hem de tüketici hakem heyetine internet üzerinden başvuru yapın.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!