Güncelleme Tarihi:
ANTALYALI TURİZMCİ GÜCÜNÜ BİRLEŞTRDİ
TURİZM sektörü temsilcilerinin ‘tek çatı’ tanıtım çalışmalarında yeni bir konsept ortaya çıktı. Antalya Tanıtım A.Ş.’nin hazırladığı ‘Antalya Güneşi’ turizm fuarlarında kentin tüm destinasyonlarını ortak noktada buluşturacak. Bu hazırlığın ilk denemesi ise Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda (EMITT) yapılacak.
YENİ KONSEPT
Antalya’nın uluslararası bir turizm destinasyonu markası olduğunu ve turizm fuarlarında daha profesyonel tanıtılması gerektiğini dile getiren Antalya Tanıtım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Şahin, bu konu ile ilgili olarak hazırladıkları Antalya Güneşi konsepti ile turizm fuarlarında yer alacaklarını açıkladı.
DEV STANT
Katıldıkları fuarlarda Antalya’nın tarihi ve kültürel mirasının yanında alternatif turizm olanaklarına yönelik tanıtımı da başarı ile gerçekleştirdiklerini kaydeden Şahin, Hürriyet muhabirine şu bilgileri verdi: “Antalya Güneşi konsepti, doğudan batıya ve birbirinden farklı turizm bölgelerinin tek bir Antalya markası etrafında ahenkli bir şekilde birleştiği devasa bir fuar stant tasarımı.”
ORTAK ALAN
“Planımız bu konsepti EMITT’te hayata geçirmek. Alanın tam ortasında yer alacak Antalya Güneşi ortak alanımız olacak ve burada aktiviteler, gösteriler, yerel lezzet sunumları yapılacak ve bir kafeterya alanı olacak. Güneşin etrafında ise turizm bölgelerimizin tanıtım alanları birer güneş ışını şeklinde yerleşecek ve bu alanlarda o bölgenin öne çıkan doğal, tarihi ve turistik zenginlikleri sergilenecek.”
BELEK’TE GOLF, KAŞ’TA DALIŞ
Stantları gezen ziyaretçilerin Belek bölgesinin olduğu alana geldiğinde golf yarışmasına katılacağını, Kaş standına geldiğinde ise dalış merkezlerini yakından tanıyacağını açıklayan Şahin, “Fuarda Antalya bölgesine giriş yapan ziyaretçiler kendilerini Antalya’ya gelmiş gibi hissedecek ve unutamayacağı deneyimler yaşamaya başlayacak” dedi.
BÖLGESEL DETAYLAR
Antalya Valiliği, belediyeler, turizm birlikleri ve ticaret odaları tarafından desteklenen konseptin genel olarak hazır olduğunu belirten Şahin, şu anda bölgesel detaylarla uğraştıklarını ifade etti. Türkiye’nin 2023 turizm hedefleri arasında 65 milyar dolar gelir planı olduğunu hatırlatan Şahin, “Bu rakam ülkemiz için çok önemli, işte bu yüzden Antalya gibi büyük ve önemli destinasyonlarda nitelikli turisti cezbedecek tanıtımlara hız verilmelidir’ diye konuştu.
BÜTÜNCÜL TANITIM
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı da Antalya Güneşi stant konsepti ile Antalya’yı tüm bölgeleriyle tanıtmanın amaçlandığını söyledi. Yağcı, şöyle devam etti: “Tanıtım A.Ş.’nin hazırladığı Antalya Güneşi konsepti altında Belek, Side, Alanya, Manavgat, Kemer, Lara ve Kundu olmak üzere tüm alt destinasyonlar bir araya gelecek ve Antalya çatısı altında tanıtılacak. Antalya’nın bir bütün olarak pazara çıkması ve bütüncül stratejiyle görülmesi faydalı olacak.”