TAMİR BEKLERKEN DOLANDIRILMAYIN!

Güncelleme Tarihi:

TAMİR BEKLERKEN DOLANDIRILMAYIN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2021 08:27

Kötü niyetli servis elemanları tüketicilerin canını yakmaya devam ediyor. Siz cihazınızın tamir edilmesini beklerken üstüne bir de dolandırma şoku yaşıyorsunuz. 

Haberin Devamı

TÜKETİCİLERİMİZİN en çok sıkıntı yaşadığı sorunlardan biri de servis ve garanti süreçlerinde yaşanan mağduriyetler.

Bu sürecin asıl nedeni ise tüketicinin bilgisizliğinden faydalanılması. 

Üç tip servis tüketiciler tarafından ayrıt edilmeli:

1-            Firmaların kendi servisleri

2-            Sözleşmeli servisler

3-            Yetkisiz ama yetkili gibi kendilerini gösteren servisler.

Firmaların kendi servislerinde yaşanan sorunlar sınırlı. Ancak sözleşmeli servislerden gelen şikâyet ve mağduriyetler çok fazla.

Bir de kendilerini yetkili servis gibi gösterip tüketicileri yanıltmaya yönelik ‘yetkisiz yetkili servisler’i anlatacağız.

Sözleşmeli servislerin gelirleri az ve giderleri çok olunca bazı küçük oyunlarla maalesef tüketicileri mağdur ediyorlar.

Haberin Devamı

Tabii bu tüm servisler için geçerli değil. İşini hakkıyla yapan birçok firma var.

 NELER BAŞINIZA GELEBİLİR?

Kötü niyetli servis elemanları sıkça tekrarladıkları ‘kullanıcı hatası’, ‘cihazınıza su değmiş’, ‘voltaj dalgalanması’ gibi klişeleşmiş cevaplarla karşınıza çıkacaktır.

Bu tür çıkışlara hazır olun ama teslim olmayın!

Bu durumu bir örnekle anlatayım.

Tüketicimizin televizyonu arızalanıyor ve servis geliyor. Servis ‘voltaj dalgalanması’ sonucu televizyonun ana kartının yandığını söylüyor.

Bu arızanın da garanti dışı olduğunu anlatıyor. Servis bedeli ise 1250 TL.

Tüketici ‘Ben bu bedeli elektrik dağıtım şirketinden tazmin ederim’ diye düşünür.

Kart tamir edilir, montaj sonrası servis fişini düzenler ve gider.

Tüketicimizin burada atladığı şey servis fişine ne yazıldığı!

Tüketicimiz bize başvurunca fişte, ‘Cihazın tamir ve bakımı yapılıp teslim edilmiştir’ yazıldığını gördük. 

Fişte, tüm işlemler detaylı anlatılmalıydı. Hatta yedek parça ayrıntılarına da yer verilmeliydi.

Biz servisten bu ayrıntıları istedik. Sonra da konuyu hakem heyetine taşıdık.

Bilirkişinin raporu bizi de şok etti!

Rapora göre; televizyonun ana kartı falan yanmamış. Çok küçük bir parça değişimi yapılmış. Parçanın fiyatının da piyasada en fazla 25-50 TL arasında olduğu raporlanmıştır.

Haberin Devamı

SERVİS ARARKEN DİKKAT EDİN

Yetkisiz servisler kelime oyunları ile tüketiciyi mağdur ediyor. Arama motorlarında çeşitli yöntemlerle ön sıralara geçen bu servisler bir anlamda tüketiciyi yanıltıyor. Sahip olduğu ürüne ait logoyu gören tüketici ürününü yetkili servise teslim ettiğini düşünüyor ancak sonuç hiç de öyle olmuyor. Aman dikkat…

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!