TAKSİDE OYUNA GELMEYİN

Güncelleme Tarihi:

TAKSİDE OYUNA GELMEYİN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2023 10:22

Değerli tüketiciler zaman zaman birçoğumuz taksi kullanmaktayız.

Haberin Devamı

Taksiye bindikten sonra varacağımız yere geldiğimizde taksimetreye bakar borcumuzu öderiz. Son zamanlarda gelen şikâyetler de yakın mesafe veya indi bindi için çift tarife uygulanması.

Güllük kapalı otoparktan Atatürk Devlet Hastanesi’ne kısa mesafe diye taksimetre açmadan tarife bu diyerek 40 lira alınmıştır. İkinci şikâyette ise Merkez Postane’den Atatürk Parkı’na aynı şekilde 40 lira istenmesi.

İki taraf da hemen hemen 1,5 kilometrelik bir mesafe. Yani taksimetre birinci güzergâh 31 lira, ikinci güzergah 24 lira tutmuş, ancak istenen rakam 40 lira.

Burada haksız kazanç söz konusu. Bu aynen raf etiket fiyatı ile kasa fiyatı meselesine benziyor. Taksiye biniyor açılış 10 lira, 1,5 kilometre gidiyorsunuz ödemeniz gereken 24 lira sizden istenen 40 lira.

Haberin Devamı

Siz itiraz ettiğinizde şoför hemen belediye ve odanın tasdikli fiyat listesini gösteriyor. Böyle bir usul tüketici hukukuna aykırıdır. Bu çifte standarttır.

Kısa mesafe kaç kilometre? Kime göre kısa mesafe? Bunu ne taksici ne oda ve ne de yerel yönetim saptayabilir. Kanunlarla belirlenmiş olan taksimetrede ne yazıyorsa tüketici onu öder.

Taksimetre açılış ücreti 10 lira, kilometre ücreti 14 lira. Kısa mesafe diye bir ikinci tarife tüketiciye dayatılamaz. Tüketici kendi lehine olanı öder gerisi haksız olur.

TÜKETİCİMİZ NE YAPMALI?

Öncelikle kısa mesafe diye karşınıza size fiyat listesi çıkaramazlar.

Taksiye bindiğinizde taksimetrenin açılmış olduğunu ve hemen cep telefonunuzun navigasyon sistemini açın ve şoförden fişinizi alın. Eğer sizden taksimetre ücretinin dışından faklı bir ücret istenilirse sizin lehinize olanı ödeyin.

Israr edilirse ödeyin, fişinizle birlikte navigasyon takip sitemi kopyasını ikamet ettiğiniz ilçe kaymakamlığı hakem heyeti veya internet üzerinden de şikâyetinizi yaparak aradaki fakı alın.

Bir diğer şikâyet mercii ‘Alo 153’. Bu durumda bunu tavsiye etmeyiz. ‘Alo 153’, Türkiye belediyelerce uygulanmakta olan talep, öneri ve şikâyet değerlendirme birimidir.

Burada asıl ihlali yapan 9 Mart 2023 tarihli UKOME kararı ile büyükşehir belediyesidir.

Haberin Devamı

Oysa böyle bir idari karar kanunları bağlamaz. Alınan idari kararlar iptal edilene kadar hukuka uygun kabul edilir. Yine de idari işlem hukuka uygun değilse, idari işlem bozulmadan da gereği yapılır.

Diğer il şubelerimizden de bilgi alarak böyle bir uygulamanın olup olmadığı sorduk. Böyle bir uygulamanın kendi illerinde olmadığını söylediler. Demek ki Antalya’mıza mahsus bir uygulama.

Tüketiciler Birliği Antalya Şube olarak bu hata ve ihlalden dönülmesi gerektiğini hem Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı’mız Muhitti Böcek hem de Antalya Taksiciler Odası Başkanı’mız Mehmet Ali Alkan’dan istiyoruz.

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri Dokuzuncu Kısım Çeşitli Hükümler Madde 83’e aykırıdır.

Haberin Devamı

Taksicilerle yolcular karşı karşıya getirilmemeli. Kanuni olan taksimetredir. Bu ihlalden dönülmesi, dönülmediğinde tüketiciler adına hukuki hakkımızı kullanarak itirazda bulunacağız.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!