Güncelleme Tarihi:
ANTALYA’da hareket halindeki halk otobüsünde yolcu ve şoförün arbedeye dönüşen kavgası nedeniyle facianın eşiğinden dönülmesi, toplu taşıt sürücülerine öfke kontrolü eğitimi ihtiyacını ortaya koydu. Kameralara yansıyan görüntülerde otobüs seyir halindeyken şoförün yolcuya karşılık vermek için yerinden kalkması ve sürücü kabininden çıkarak yolcuyla kavga etmesi saniye saniye izlenirken, bir başka yolcunun otobüsü durdurarak olası bir kazanın yaşanmasını önlediği görüldü. Bu ihmalle ilgili, kamu ve sivil toplum kuruluşları ‘trafikte duyarlı davranış’ mesajı verdi. Halk otobüsü şoförüyle ilgili henüz bir işlem başlatmadıklarını söyleyen Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, olayın savcılığa intikal ettiğini, bu nedenle sonuca göre hareket edeceklerini söyledi
EĞİTİM VERİLİYOR
Hadisenin belediyeye ait bir araçta değil halk otobüsünde yaşandığını hatırlatan Antalya Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Şube Müdürlüğü, trafiğe çıkacak her toplu taşıt şoförünün eğitimden geçirildiğini belirtti. Okul servislerini ve turizmde kullanılan ulaşım araçlarını kullananlar da dahil olmak üzere Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na bağlı çok sayıda şoförlere düzenli olarak eğitimler verildiği yönünde bilgi veren Antalya Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, “Şoförlerin eğitimlerde altını çizdiğimiz kuralları uygulamaları çok önemli. Her turizm sezonu ve eğitim - öğretim dönemi öncesinde şoförlere trafik kurallarıyla ilgili eğitimlerin yanında stres yönetimi gibi ideal davranış eğitimleri de veriyoruz” açıklamasında bulundu.
ÖFKE KONTROLÜ SAĞLANMALI
Şoförlerin en tahrik edici durumlarda bile çok sayıda yolcunun can güvenliğinden sorumlu olduğunu düşünerek davranmaları gerektiğinin altını çizen Antalya Kent Konseyi Başkanı Semanur Kurt şöyle konuştu:
“Bir toplu taşıt şoförü, yolcu tarafından saldırıya uğraması durumunda karşılık vermek yerine, sürdüğü aracı uygun bir yere çekip polise haber vermeli. Araç hareket halindeyken koltuğu bırakıp kavgaya girişmek kabul edilemez. Hem araçtaki yolcuların, hem de yol üzerindeki yayaların ve taşıt sürücülerinin yaralanmasına ya da ölümüne sebep olabilecek bir facianın eşiğinden dönüldü. Yaşanan olay kötü bir örnekti. Ama gerektiğinde ambulansı beklemeyip hayat kurtaran, çok özverili ve fedakar şoförlerimiz de var. Kentte halkla birebir temasta olan görevlerde, binlerce insanla diyalog kurmaları gerekse dahi sorulan sorulara sabırla cevap verecek kişiler çalıştırılmalı. Tüm toplu taşıt şoförlerine iletişim ve öfke kontrolü başta olmak üzere çok yönlü eğitimler verilmeli.”