Güncelleme Tarihi:
RAMAZAN Bayramı’nda 9 güne uzayan tatili yüzde yüze yakın dolulukla geçiren Antalya’da yoğunluk, otelciden esnafa herkesin yüzünü güldürdü. Tatilciler bayramın son gününe kadar Konyaaltı, Lara ve ilçelerdeki sahillere akın etti. Giyim, ayakkabı ve yiyecek - içecek başta olmak üzere çarşıda alışveriş hareketliliği yaşandı. Hafta sonunda Antalya’dan dönüş yolunda araç kuyrukları oluştu. Turizmciler tatilcinin gözdesi olan güney sahilinde yaşanan bayram trafiğini değerlendirdi.
İYİ BİR BAŞLANGIÇ YAPTIK
Tatilin 9 gün olması nedeniyle tesislerin büyük bölümünde doluluk oranının yüzde yüzlere ulaştığını dile getiren Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, oluşan hareketliliğin Antalya başta olmak üzere ülke ekonomisine büyük canlılık getirdiğini söyledi. Bayram yoğunluğunun hem kıyılara hem de alternatif turizm bölgelerine yansıdığını belirten Ayık, “Bu sayede yoğun sezona çok iyi bir başlangıç yaptık. Bayram tatilinden sonra da okul döneminin sona ermesi, üniversite sınavının ve İstanbul seçimlerinin geçmesinin ardından yeni bir yoğunluk başlayacak. Bu yoğunluğu temmuz ve ağustos rakamlarında bir artış olarak göreceğiz” dedi.
400 BİN YERLİ TURİST
Bayramda Antalya’ya 400 bin yerli turistin geldiğini aktaran Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, geçtiğimiz hafta boyunca otel doluluklarının yüzde 95’i geçtiğini ifade etti. Atmaca iç turizmde yaşanan bayram yoğunluğunu ve yaz beklentilerini şöyle değerlendirdi: “Şu anda aldığımız izlenimler bayramın Antalya’da çok iyi geçtiği yönünde. Öğrencilerin ve seçmenin tatile çıkmak için bekledikleri tarihlere az bir süre kaldı. Önümüzdeki haftadan itibaren iç pazar biraz daha hareketlenecek. Bu ayı hem iç hem de dış turizmde büyük bir artışla kapatacağız.”
İYİ TANITAN KAZANDI
İç turizmin 2019’da en iyi yılını yaşadığını söyleyen Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Gurubu Başkanı Recep Yavuz, “İç pazarda artık tren rayına oturdu. Hangi istasyon kendisini daha iyi anlatırsa o istasyonda daha çok yolcu inecektir. İyi tanıtılan tatil destinasyonlarının popülaritesi önceki bayramlara göre belirgin şekilde arttı. Tatilciler trend haline gelmiş yerleri ve güzel hazırlanmış bazı müzeleri aşırı yoğunluktan dolayı gezemediler. Ama Eğirdir Gölü gibi tanıtımda zayıf kalan güzel destinasyonlarsa çok sakindi. Euro’nun artmasıyla yerli turistin yurt dışı planlarının yerini yurt içindeki alternatifler aldı. Medyanın keşfedilmemiş güzelliklerle ilgili tanıtıcı haberlerinin de bu yönelimde büyük etkisi var” açıklamasında bulundu.