IHA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2015 11:06
ANTALYA KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETER PROF. DR. NECAT YILMAZ, 2003 YILINDAN İTİBAREN UYGULANMAYA BAŞLANAN, SAĞLIK HİZMETLERİNİN ETKİLİ, VERİMLİ, ULAŞILABİLİR VE HAKKANİYETE UYGUN BİR ŞEKİLDE ORGANİZE EDİLMESİ, FİNANSMANININ SAĞLANMASI VE SUNULMASINI AMAÇLAYAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMI İLE SON 12 YILDA ÇOK CİDDİ GELİŞMELER KAYDEDİLDİĞİNİ BİLDİRDİ.
Antalya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreter Prof. Dr. Necat Yılmaz, 2003 yılından itibaren uygulanmaya başlanan, sağlık hizmetlerinin etkili, verimli, ulaşılabilir ve hakkaniyete uygun bir şekilde organize edilmesi, finansmanının sağlanması ve sunulmasını amaçlayan Sağlıkta Dönüşüm Programı ile son 12 yılda çok ciddi gelişmeler kaydedildiğini bildirdi.
Antalya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreter Prof. Dr. Necat Yılmaz yaptığı yazılı açıklamada, sağlıkta dönüşüm programı ile sağlıkta gerçek anlamda ve olumlu yöndeki değişimlerim gerçekleşmesi noktasında ülke genelinde Kamu Hastaneleri Birlikleri, Antalya’da da Antalya Kamu Hastaneleri Birliği önemli bir görevi üstlendiği ve gerekli çalışmaları başlattığını belirtti. Bu çalışmaların bir ayağının hasta memnuniyetini temel alırken, diğer ayağının çalışanın memnuniyeti çerçevesinde Antalya’da kamudaki sağlık çalışanlarının sosyal hakları, uygun çalışma koşulları ve hakkaniyete uygun gelir dağılımı gibi beklentilerini temel almak olduğunu ifade eden Prof.Dr. Yılmaz şunları kaydetti:
“Kamu Hastaneleri Birliklerinin kurulmasının, kamu hastanelerinde daha etkin bir yönetim sağlama, hasta memnuniyetini ve çalışan memnuniyetini artıracak adımların atılması olmak üzere üç ana hedefi bulunmaktadır. Kuruluştan bu yana geçen süre zarfında bu üç ana hedefe yönelik etkili ve uzun vadeye yayılan çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Kamuda sözleşmeli yöneticiler çalışmaya başlamış, hasta memnuniyeti için ihtiyaca cevap verecek son teknoloji ile donatılmış yeni hastaneler açılmış ve açılmaya devam etmektedir, bu hastanelerde çalışacak insan gücü istihdamı sağlanmış ve sağlanmaya devam edilmektedir. Bu çalışmalar sayesinde ilçelerden merkeze hasta akınının önüne geçilmiş, kişiler evlerinin yakınındaki sağlık tesisinden her türlü tedaviyi alma imkanına sahip olmuşlardır.”
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ
Çalışan memnuniyeti boyutunda ise Sağlık Bakanlığı tarafından, çalışan memnuniyetinin üst düzeylere çıkarılması noktasında ayrı bir çaba ve özen gösterildiğini vurgulayan Prof.Dr. Yılmaz açıklamasında, şu sözlere yer verdi:
“Bu doğrultuda sağlık çalışanlarımızın güvenli ortamlarda ve yüksek motivasyonla çalışmasının gerçekleştirilmesi, uygun konforlu çalışma ortamlarının oluşturulması ve hakkaniyete uygun gelir dağılımının sağlanması ile ilgili çalışmalar sürdürülmektedir. Gece gündüz demeden aktif bir tempoda çalışan sağlık çalışanlarımız göstermiş oldukları gayretli ve özverili çalışmaları ile hem bir kamu görevini yerine getirmenin onur ve şeref verici manevi hazzını yaşarken, hem de iş koşulları içerisinde çeşitli sorunlarla yüz yüze gelmenin üzücü gerginliğine ve motivasyonlarına yansıyan olumsuz etkilerine maruz kalmaktadırlar. Kimi zaman hastalıklar karşısında bazı tehlikeli durumlarla karşı karşıya kalmakta, kimi zaman yoğun tempolarından anne ve babalarının, eşlerinin, çocuklarının, dostlarının yanında olamamaktadırlar. Bunlar üstelik yaşanılanların sadece bir kısmı her zaman işler yolunda gitmeye bilmekte yeri gelince acı bir haberi hasta yakınına söylemek zorunda kalmakta bu durumlarda karşı taraftan gelecek her türlü tepkiye de hazırlıklı olmak gibi gerçekten ciddi problemlerle karşılaşabilmektedirler. Tüm bu problemler sağlık çalışanları üzerinde motivasyon eksikliğini ve tükenmişliği beraberinde getirmektedir.”
DÖNER SERMAYE PAYI YÜKSELDİ
Prof.Dr. Yılmaz, Antalya Kamu Hastaneleri Birliği’ne bağlı sağlık tesislerinde çalışan sağlık personellerinin döner sermayeden almış oldukları payın son 5 aylık dönemi kapsayan süre içerisinde Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yüzde 45’lere, kazanılan gelir baz alınarak Antalya
Atatürk Devlet Hastanesi ve ilçe hastanelerde yüzde 50’lere yükseltildiğini bildirdi. Prof. Dr.Yılmaz, bu durumun personeller üzerinde çalışma motivasyonunu artırdığını, sağlık hizmetlerinde kaliteyi de olumlu yönde etkilediğini de sözlerine ekleyerek, geçen 5 aylık süre içerisinde sağlık tesislerinde alın terini dökerek çalışan, kurumuna kazandıran personelin hakkının yine personele teslim edildiğini belirtti.