Rusya’da Aspendos rüzgarı esiyor

Güncelleme Tarihi:

Rusya’da Aspendos rüzgarı esiyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2019 10:24

Antalya’nın tam kadro yer aldığı Rusya’daki Moskova Uluslararası Seyahat ve Turizm Fuarı’nda (MITT) Aspendos rüzgarı esiyor. Fuarda su kemerleri ve tiyatrosu ile yaklaşık iki bin yıllık geçmişi olan antik kent anlatılıyor.

Haberin Devamı

İKİ BİN YILLIK TARİH RUSLARA ANLATILIYOR
TURİZMDE 2019’u Aspendos Yılı ilan eden Antalya, su kemerleri ve tiyatrosuyla ünlü antik kenti Moskova Uluslararası Seyahat ve Turizm Fuarı’nda (MITT) anlatıyor. Standları ziyaret eden turistlere Kaleiçi evleri ile antik kentlerin yer aldığı anahtarlık, kitap ayracı gibi ürünler dağıtılıyor.
Fuara katılan Antalya Valisi Münir Karaloğlu, “Deniz, kum, güneş en güçlü olduğumuz yanımız. Bunu terk edelim demiyoruz. Ama bunun yanında çok fazla alternatifimiz de var. Onları da turizmde bir değer olarak öne çıkaralım” dedi. Nitelikli turizmin kültür, tarih, sanat, spor turizminin öne çıkarılmasıyla oluşacağını belirten Vali Karaloğlu, şunları söyledi: “Çeşitli etkinlikler, şovlar, tiyatro gösterimleri, konserlerle bu sene hem Aspendos’u daha fazla tanıtmak hem de Aspendos üzerinden insanlara tarihi, kültürü ve sanatı hissettirmek istiyoruz. Bakanlığımızın 2019’da kültürü daha fazla öne çıkarma noktasında gayreti var.”
KÜLTÜREL DEĞERLER
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı da geçen yıl Perge ile başlayan uygulamanın olumlu olduğunu dile getirdi. Yağcı, “12-13 milyon değil, 20 milyon turisti nasıl yakalayacağımız noktasında 2 strateji ortaya çıkıyordu. Bir ürün çeşitliliği, iki pazar çeşitliliği. Bunu yakalamak için de biz deniz, kum, güneş için gelen misafirlerin yanında Antalya gibi kültürel varlıklara sahip bir kentin diğer özelliklerini ortaya çıkararak düşük sezonda misafirlerimizi çekmek için bu çalışmaya girdik” dedi. Yağcı, ayrıca sezon içinde Aspendos’la ilgili çok sayıda etkinlik yapacaklarını kaydetti.
200 ANTİK ŞEHİR
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin de Antalya’da tanıtılacak yüzlerce nokta olduğunu, pazarlama eksiğinin giderilmesi gerektiğini söyledi.
Antalya Tanıtım A.Ş. Genel Müdürü Necdet Baş, Antalya’nın 200 antik şehrin üzerinde oturan dünyanın çok önemli bir destinasyonu olmasına rağmen gerektiği gibi tanıtılmadığını kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!