Güncelleme Tarihi:
Levent YENİGÜN/KEMER, (DHA) - RTK Grubu Başkanı Thomas Bösl, Almanya'da halen tatil planlarını yapmayan çok sayıda ailenin bulunduğunu, ülkede havanın çok soğuk olması nedeniyle Türkiye'nin tatil için ilk tercih olacağını söyledi.
Kemer Yöresi Tanıtım Vakfı (KETAV) Başkanı Volkan Yorulmaz ve RTK Türkiye Temsilcisi Hüseyin Baraner tarafından organize edilen toplantıda, Avrupalı seyahat satış acentesinin temsilcisi RTK Grubu CEO'su Thomas Bösl, turizmcilerle bir araya geldi. Kemer Barut Otel'deki toplantıya Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gül ve Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (KETOB) Başkan Vekili Şener Gürler ve turizmciler katıldı.
KETAV Başkanı Volkan Yorulmaz, zor bir sezon geçirdiklerini, Avrupa pazarını hareketlendirmek için neler yapabileceklerini değerlendirmek için bir araya geldiklerini söyledi.
Belediye Başkanı Mustafa Gül ise bölgede yaşanan krizin önüne geçebilmek için 26 ayrı turizm fuarına katıldıklarını, iç pazarı Kemer'e çekmek içinde büyük illerde tanıtım yaptıklarını kaydetti.
"KEMER'İ ÇOK BEĞENİYORUM"
Kemer 1987 ve 2006 yıllarında geldiğini anlatan Thomas Bösl ise bölgeyi coğrafi yapısı nedeniyle çok beğendiğini belirtti. RTK Grubu CEO'su Thomas Bösl, "Yıllardır Alman Seyahat Acenteleri olarak Antalya ve dolayısıyla Kemer'le çalışmaktayız. Yani birbirimizi satışta destekleyen kurumlardık. Çok uzun geçmişi olan bir çalışma. Bu zor yılda, Kemer'le olan ilişkilerimizden dolayı yeniden turizm konusunu masaya yatırmak istedik.
İşin özü şu, bu tam anlamıyla bir Türkiye turizmi krizi değil. Bu birkaç ismi geçen ülkenin de krizi değil. Küresel anlamda bir krizle karşı karşıya olduğumuzu belirtmek istiyorum. Almanlar da çok yoğun olarak Türkiye ile ilgileniyor" diye konuştu.
Antalya satışlarının ciddi anlamda eksilerde seyrettiğini aktaran Bösl, "Kemer satışları yok gibi. Son 10 yıldır Kemer, Almanya piyasalarında zaten çok az görünüyordu, çok az sunuluyordu, çok az da satılıyordu. Bu nedenlerden dolayı Kemer'in sıkıntıları bu pazarda. Kemer geçmişte çok fazla satılan, rağbet gören bir Alman destinasyonuydu. Bunu belki yeniden o hale dönüştürebiliriz. Ama bu olayların 1-2 hafta sonra değişebileceğini söyleyemem ve söylemekte istemiyorum" dedi.
"ANTALYA SATIŞLARINDA ARTIŞ BAŞLADI"
Antalya satışlarının son 3 haftada artış kaydettiğini ifade eden Bösl, "Diğer ülkelere yapılan yoğun satışlara rağmen Avrupa'da özellikle Almanya'da çok yüksek sayıda aile henüz tatillerini satın almadı. Beklemedeler ve bu sayı oldukça yüksek. Gelecek haftalarda da artış olacak. Genel olarak Almanya'da hava çok kötü ve soğuk, bu da Türkiye satışlarını arttıracaktır" diye konuştu.
"HİZMET KALİTESİNE ÇOK DİKKAT EDİLMELİ"
İşletmecilere hizmet kalitesine dikkat etmeleri uyarısında bulunan Thomas Bösl, hizmet kalitesinde düşüş olması halinde gelecek dönemleri için de bölgenin zorlanacağını kaydetti. Almanya'da 8 bin 500 acenteye bildiri göndererek Kemer destinasyonunu hatırlatacağını kaydeden Bösl, "Bazıları unutmuş olabilir. Kemer'in havasının mükemmel olduğunu doğasının da hala çok güzel olduğunu anlatacağım" dedi.
FOTOĞRAFLI