Güncelleme Tarihi:
PASAPORT başvuru işlemlerinin Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınıp Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne devredilmesi sonrasında yaşanan gecikmelere İçişleri Bakanlığı müdahale etti.
Yoğunluk yaşanan illerde ilave işlem masası oluşturulduğunu kaydeden Bakanlık, hafta sonları da başvuru işlemlerinin gerçekleştirileceğini duyurdu. Antalya’da yürütülen çalışmalar kapsamında ilk olarak Muratpaşa ve Kepez İlçe Nüfus Müdürlükleri’nde sistem iyileştirmesi yapıldı.
SİSTEM GELİŞTİRİLDİ
Antalya Emniyet Müdürlüğü’nün de destek verdiği çalışmalarda personel sayısı artırıldı, sistem altyapısı geliştirildi. Hürriyet muhabirine bilgi veren yetkililer pasaport başvuru süresinin merkez ilçeler dahil olmak üzere tüm kentte standartlara uygun hale getirileceğini söyledi.
KONUYU TAKİP EDİYORUZ
Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, “Sistem iyileştirmesi ve personel takviyesinin başvuru sürelerini kısa süre içinde azaltacağını düşünüyorum. Umarım bu süre içinde hiçbir tüketici mağduriyet yaşamaz. Biz konuyu takip etmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
NE OLMUŞTU?
Muratpaşa-Kepez İlçe Nüfus Müdürlüğü’nde pasaport işlemi yapmak isteyen vatandaşa en erken 60 gün sonrasına randevu verilirken, Konyaaltı ve Aksu İlçe Nüfus Müdürlüğü’nde ancak 42 gün sonrası için randevu verilebiliyordu. ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi ise pasaport işlemini hızlı yapmak isteyen vatandaşları çevre ilçelere yönlendiriyordu.