Güncelleme Tarihi:
ANTALYA, (DHA) - ÖZEL Has Okulları kurucusu Derya Halil Kaya, Türkiye'de sayısı 10 bine yaklaşan özel okullarla ilgili olarak, “Kontrolsüzce çoğalan özel okullar var. Özel okulda sayıdan çok nitelik aramak ve yaratmak şarttır" dedi.
Antalya'nın Konyaaltı ilçesinde eğitim veren Özel Has Okulları'nın kurucusu Derya Halil Kaya, Türkiye'de özel okul sayısının, bu yıl açılanlarla beraber 10 bine dayandığını söyledi. Derya Halil Kaya, “Günümüz Türkiyesinde eğitim sürekli değişen, yenilenen sınav sistemleri ve bundan da bağımsız x, y, z kuşağı denen gençler aynı paralelde buluşmaya, buluşturulmaya çalışılıyor. Bunun sonucu olarak da hızla, belki de kontrolsüzce çoğalan özel okullar var. Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre 2018 Mart itibariyle Türkiye'deki özel okul sayısı 9 bin 569. Sayının artması, benim eğitim birikimimle değerlendirdiğimde kötü. Çünkü okul sayısından çok nitelik bakımından değerlendirilmeli. Ekonomik planlanması iyi yapılmadan, çevre faktörü düşünülmeden ticari bir kazanç kapısı olarak açılan okullar maalesef örneklerini yaşadığımız gibi kısa sürede kapanacaktır. Tabii bu şekilde açılan okullar hem eğitime hem de bir işyeri, restoran veya mağaza gibi sadece 'kapandı' diyerek işverene veya çalışanlara zarar vermiyor" diye konuştu.
BAŞARILI OKULLARIN ŞUBESİ YOKTUR
Özel okulda sayıdan çok nitelik aramak ve yaratmanın şart olduğunu belirten Kaya, özel okul seçecek velilerin seçimlerini yaparken öncelikle dikkat etmeleri gereken bir durum olduğunu kaydetti. Kaya, şöyle konuştu:
“Başarılı hiçbir özel okulun şubesi yoktur. Eğitimde franchise dediğimiz sistemleri kurmak bilinirliği artırırken kaliteyi düşürür. Standartlarla yürüyen, merkezlerden yürütülen, öğretmen faktörünü sıfırlayan eğitim hiçbir zaman hayat başarısı sağlamaz. Çünkü başarı sadece akademik ölçütlerle değerlendirilmemeli. Özel okul seçiminde dikkat edilecek 2'nci önemli faktörse yenilikçi ve dinamik okulları tercih etmek. Velilerin özel okuldan beklediği artık başta İngilizceyi üst düzeyde öğretmenin yanında 2'nci bir yabancı dili de öğreten bir sistem. Mesela bu beklentiyi yıllardır gördüğümüz gibi uzun saatlerle ya da sınıfta yer alan birden fazla öğretmenle karşılamaya çalışmak yerine, dili çocuğun yaşantısında yer sahibi yaparak öğretmek, ders gibi değil, kullanacağı bir iletişim aracı olarak benimsetmek ve bunu okul dışında farklı ortamlara taşımak gerekli. Has Okulları olarak bunu çok iyi yaptığımızı düşünüyoruz. Biz çocuklarımıza gitgide betonlaşan ve mekanikleşen dünyayı doğa eğitimiyle değiştirme imkanı da sağlıyoruz. Okulumuzda aktif bir eğitim yaratmak hem eğitimi hem yabancı dili gerçek bir çiftlik ortamında, atölyelerde yaşatarak öğretmekteyiz."
FOTOĞRAFLI