Güncelleme Tarihi:
ANTALYALI turizmcilerin yüzünü güldüren turist yoğunluğu ve gelir artışı, küçük esnafın cebine yansımadı. Ardı ardına kırılan turizm rekorlarının çarşıya yansımasını araştıran Hürriyet Akdeniz, kentin en önemli ticari noktalarında çarşı esnafıyla bir araya geldi, turizm sezonunun piyasaya olumlu, olumsuz etkilerini araştırdı.
Güllük
Hasan Özkaraalp:
3 milyon turist geldi deniyor ama 300 bini şehir merkezini görmemiştir. Güllük’teki en büyük mağazalardan birini işletiyorum. Sabahtan beri gelen turist sayısı 5’i geçmemiştir. Yerel yönetimlere çok görev düşüyor. Oteller bölgesinden kent merkezinin işlek caddelerine daha çok otobüs seferi düzenlenmeli ve tanıtımı yapılmalı.
Tuncay Duran:
Turlar turisti sadece Cumhuriyet Meydanı’na değil, kentin farklı noktalarına götürmeli. Tur otobüsleri turisti Cumhuriyet Meydanı’na bırakırsa esnafa faydası olmaz. Bazı turların durak yeri Güllük ve Şarampol olursa, turist yemek ve alışveriş imkânı bulur, esnaf da kazanır.
Dilek Yıldız:
Her şey dahil sistem nedeniyle turist otelden dışarı çıkmıyor. Otelden çıkıp çarşıya gelseler bile bize pek faydası olmuyor. Sunulan ucuz paket turlar nitelikli turisti çekmiyor. 10 milyon turist geleceğine nitelikli 2 milyon turist gelsin. Acenteler fiyatları yükseltmeli.
Doğu Garajı
Mehmet Necip Biçer:
Bu yıl sokaklarda Rus, Uzak Doğulu ve Arap turisti yoğun olarak görüyoruz. Avrupalı daha az. Ruslar diğer ülkelerden gelenlere kıyasla daha çok alışveriş yapıyor. Aslında Antalya sokakları turistle dolup taşabilir. Ama tatilcileri belirledikleri yerlere götürmek isteyen rehberler tarafından turistlere “Çarşıda alışveriş yapmayın, kandırılırsınız” deniyor.
Abdullah Özata:
Kaleiçi’ne ağırlıklı olarak Rus ve Uzakdoğulu turist geliyor. Esnaf, Avrupalı turist arttığında para kazanıyor. Ramazan ayında işler düştü. Bu yıl önceki senelerden daha durgun. Karaalioğlu Parkı’nda düzenlenen Ramazan Şenlikleri’nin bu durgunlukta payı var. Orada Ramazan’a özel kültürel stantların kurulduğu söyleniyor. Ama bizim sattığımız ürünleri satıyorlar.