ORTA AVRUPA’YA İHTİYACIMIZ VAR

Güncelleme Tarihi:

ORTA AVRUPA’YA İHTİYACIMIZ VAR
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2021 09:33

Evet rüzgâr belki de sadece kuzeyden esti ve bizler bu rüzgâr marifetiyle yelkenlerimizi şişirebildik. Tekne hırçın sulardaki zorlu 2021 yaz sezonu yolculuğunu tamamlayarak salimen limana yanaştı.Sadece kuzey rüzgârı gelecek sezonun geneli için yeterli olabilecek midir?Bugünden bunu bilme şansımız yok ama bir şeyi çok iyi biliyoruz; başta Almanya olmak üzere ‘Orta Avrupa’ pazarına ihtiyacımız var.

Haberin Devamı

EVET rüzgâr belki de sadece kuzeyden esti ve bizler bu rüzgâr marifetiyle yelkenlerimizi şişirebildik. Tekne hırçın sulardaki zorlu 2021 yaz sezonu yolculuğunu tamamlayarak salimen limana yanaştı.

Rusya’dan aldığımız sezonun genel durumu itibariyle önemli sayılabilecek bir turist sayısı ile her şeye rağmen 2019 yılına yaklaşan rakamları yakalayabildik ve bir anlamda yüzler güldü. Şimdiden ‘Rüzgâr yine kuzeyden esmeye devam edecek mi?’ diye düşünmeye başladık. Şayet öyle olacaksa sadece kuzey rüzgârı gelecek sezonun geneli için yeterli olabilecek midir?

Bugünden bunu bilme şansımız doğal olarak yok ama bir şeyi çok iyi bildiğimiz kesin. Başta ikinci ana pazarımız Almanya başta olmak “ORTA AVRUPA” ülkelerinden yeterince turist akışına mutlaka ihtiyacımız var. Zaten o eski parlak günlerimizi tekrar yakalayabilmemizin başka da bir yolu yok.

Haberin Devamı

Güçlü pazarımız Almanya’dan aldığımız turist sayısını çeşitli nedenlerle yıllar içerisinde 5 milyon psikolojik sınırın çok üstüne pek çıkaramadığımızı söylemek durumundayız. Oysa Almanya’dan tatil için ülkemizi tercih eden turist sayısını nüfusuna oranladığımızda görüyoruz ki bizim başta turizmin başkenti Antalya olmak üzere çok daha fazla Alman turiste ihtiyacımız var. Bunun için konsantrasyonumuzu yeniden tazeleyerek sonuca endeksli çabalarımızı asla herhangi bir yılgınlığa düşmeden sürdürmeliyiz.

Ürün ve hizmet kalitemizden yıllardır emin olan Alman turistin yeni ilavelerle çok daha yüksek oranda gelmeye devam edeceğine dair inancımızı atacağımız yeni ve etkili adımlarla güçlendirmeliyiz. Ayrıca Alman turistin rakiplerimizde yıllardır yaşadığı ve yakındığı mekanik servis anlayışı yanında bizim insanımızın gönül odaklı servis yaklaşımından ne denli hoşnut olduğu gerçeğini de unutmayalım.

Hizmet kalitemizin seviyesi ile ilgili en kapsamlı ve anlamlı değerlendirmeleri yıllardır Antalya’yı ilk keşfeden ülkelerden birisi olan Almanya’dan gelen turistlerden aldığımız da ayrı bir özelliğimiz olarak hep ön plana çıkmıştır.

Yine özellikle son yıllarda üçüncü ana pazarımız konumuna gelme yolunda önemli mesafe kaydeden İngiltere pazarı için de öncelikle 5 milyon turist hedefimizi ısrarla gündemde tutmalıyız.

Haberin Devamı

Turizmin başkenti Antalya mevcut yatak kapasitesini sözünü ettiğimiz tüm bu pazarların önderliğinde sezon genelinde doğal bir değişkenlik gösteren ivmeler doğrultusunda en ideal bir şekilde dengeleyerek beklediği sonuçlara ulaşabilecektir.

Yeni yatak kapasiteleri noktasında ise “ARZ – TALEP” dengesini gözeterek “FİYAT İSTİKRARI’nı” mutlaka sağlamak durumundayız.

Bizim turizm hareketimizin temel özelliği bellidir ve şartlar ne olursa olsun İYİ HİZMET düsturumuz asla değişmeyecektir. Ancak “İYİ HİZMET’ in” , “İYİ ELEMAN” ile verilebileceği gerçeğini de bir kez daha etraflıca değerlendirmemiz gerektiğini asla unutmayalım.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!