Güncelleme Tarihi:
ANTALYA (AA) - Antalya Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler (SMMM) Odası Başkanı Mustafa Erdem, 2015 mali yılına ait ticari defter açılış onayları, şirketlerin asgari sermaye yükümlülükleri, elektronik imza ve e-defter başvurularının zamanında yapılması konusunda mükelleflere uyarılarda bulundu.
Erdem, yaptığı yazılı açıklamada, Türk Ticaret Kanunu'na göre anonim ve limited şirketlerin asgari sermaye artırım yükümlülüklerinin 11 Aralık'a kadar yerine getirilmesi gerektiğini hatırlattı.
2015 mali yılına ait ticari defter açılış onaylarının 31 Aralık'a kadar yapılması gerektiğini belirten Erdem, 2014 yılı yönetim kurulu karar defteri kapanış kaydının 31 Ocak 2015 tarihinde, yevmiye defteri kapanış kaydının da 30 Haziran 2015 tarihinde yapılması gerektiğini bildirdi.
İlgili kanunda yapılan değişiklikle büyükşehir belediye sınırları içinde her türlü emtia alım satımı ile uğraşan mükellefler ile birden fazla araçla ticari faaliyette bulunan kişilerin gerçek usulde vergilendirme kapsamına alındığını vurgulayan Erdem, basit usul vergi mükelleflerin defter tastiklerinin de 31 Aralık'a kadar yapılması gerektiğini kaydetti.
- Elektronik imza zorunluluğu
Erdem, 27 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren Ticaret Sicil Yönetmeliği ile sicil işlemlerinin MERSİS üzerinden gerçekleştirileceğini, buna ilişkin kayıtların bu sistemde tutulacağının hüküm altına alındığını anlatarak, mağduriyet yaşanmaması için en kısa sürede elektronik imza edinerek sisteme kayıt olunması gerektiğini ifade etti.
Adalet Bakanlığı tarafından 2013 yılında yayımlanan Elektronik Tebligat Yönetmeliği ile anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunluluğu getirildiğini de kaydeden Erdem, elektronik tebligata ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmediği tespit edilen kişi, kurum veya kuruluşlara her bir tespit için 10 bin lira idari para cezası uygulanacağını hatırlattı.
E-defter başvuruları için de son başvuru tarihinin 31 Aralık olduğunu belirten Erdem, e-defter tutmak zorunda olan mükelleflerin, zorunluluklarının başladığı tarihten itibaren vergisel ve hukuki anlamda sıkıntıya düşmemeleri ve cezai işlemlere maruz kalmamaları adına e-deftere geçiş başvurularını zamanında yapmaları gerektiğini bildirdi.