Güncelleme Tarihi:
AKDENİZ çanağındaki hemen hemen tüm rakiplerimizin bize göre göreceli de olsa bir imaj üstünlükleri olduğunu üzülerek kabul etmek durumundayız.
Avrupa Birliği üyesi ülkeleri olmanın avantajlarını da elbette kullanıyorlar.
Bu arada kuşkusuz yıllar içerisinde pek çok önemli turizm kentlerini bir dünya markası haline getirebilmiş olmanın da rahatlığı içindeler.
Bizim yapamadığımız ama mutlaka yapmak zorunda olduğumuz şey de bu değil mi ?!
Sonuç olarak görüyoruz ki turizmde sadece iyi olmak yetmiyor. Aynı zamanda marka olmak da daha etkili satış ve de çok daha iyi kazanç rahatlığı anlamında çok önemli bir avantaj getiriyor.
İspanya’yı , İtalya’yı , Portekiz’i ve hatta Yunanistan’ı turizm dünyasında bir marka konumuna getiren avantajları hepimiz çok iyi biliyoruz.
Bu ülkeler söz konusu tüm avantajlarını yıllardır en iyi şekilde kullanarak turizm pazarlaması yapıyorlar. Dolayısıyla turizmden elde ettikleri gelirin bize göre çok daha iyi olmasının en önemli açıklaması da belli bir marka gücüne sahip olmaları.
Ve işte tam da bu noktada bizi bir başka önemli kulvarda bir marka konumuna getirecek çok büyük avantajımızı mutlaka pırıl pırıl parlatmamız gerekiyor; “HİZMET KALİTEMİZ !”
Evet yıllardır hep söyleyegeldiğimiz üzere istikrarlı bir çizgide giderek gelişen bir “HİZMET KALİTESİ” gerçeğimiz var.
Rakiplerimize göre bizi marka olma yolunda gerçekten de avantajlı kılabilecek bu farklı özelliğimizden mutlaka çok daha fazla yararlanmak zorundayız.
Son yıllarda sıkıntılarla boğuşan ve artık rahatlamak isteyen dünya insanları için bu özelliğimiz önemli ölçüde bir tercih nedeni olabilir.
Daha iyi hizmet beklentisi dünyada tatil anlayışına yeni bir yön verebilir. Bu durum ise bizi ve bizim gibi ülkeleri çok daha avantajlı bir konuma getirebilir.
Salgın sürecinin sonlanmasına yakın olduğumuz geçiş döneminin altın anahtarının tatilcinin gözünde daha iyi bir hizmet beklentisi olması muhtemeldir. Bu durum ise özellikle “HİZMET KALİTESİ” ile giderek belirginleşen bir performans sergileyen turizmin başkenti Antalya’yı da marka olma yolunda ivmelendirecektir. Bu önemli fırsatı mutlaka değerlendirmeliyiz.
Sonuç olarak deniz, kum, güneş üçlemesi bir şekilde Akdeniz’de turizm yapan her ülkede var ve bu zaten tatil fikrinin temel unsuru. Ancak farklılık yaratabilmek meselesi sizi bir adım öne taşıyor ve tercih nedeni oluyor. “HİZMET KALİTEMİZ” ile önemli bir avantajı neden yakalamayalım ?!
“HİZMET KALİTESİ” denilince akla ilk gelen ülkelerden biri olmak da “MARKA” olmaktır.