Güncelleme Tarihi:
DİYETİSYENİN vaatleri gerçekleşmezse ödediğiniz paranın iadesi mümkün mü? Türkiye’de diyetisyen hizmet sunmaya ilk başlayanların kibrit kutusu kadar beyaz peynir sloganını nereden buldukları halen tüm gizemini korurken toplumda artık diyetisyenlerin bu slogandan ibaret olmadığı anlaşıldı.
*
Lakin işini iyi yapanlara saygı duyup bir kenara koyacak olursak; diyetisyenlik her halde yeterli donanıma ve bilgiye sahip olunmadan icra edilen mesleklerden biri haline geldi desek yeridir.
*
Zira yönetmelik açıkça ‘Diyetle zayıflama işlemleri mutlaka poliklinikte yapılmalı ve bu işlemler doktor nezdinde olmalı’ demesine rağmen bu nitelikleri taşımayan bir çok kişi gerek televizyonda gerek sosyal medyada kendisini bu işin duayeni olarak göstermekte.
*
Şüphesiz diyetisyenin sağladığı hizmetten yeterli verim alamıyorsanız, aldığınız hizmet ayıplıdır ve bunun için ücretin iadesini talep edebilirsiniz. Tabi öncelikle ayıplı hizmete ilişkin 30 gün içinde bu hizmeti size sunan diyetisyene veya kliniğe ya da sağlık şirketine yazılı olarak başvurmalısınız.
*
Bu 30 gün içinde, misal size ineceğiniz kilo, inemediğiniz tarihten itibaren 30 gün olarak baz alabilirsiniz. Lakin belirtmek gerekir ki burada sizin kusurunuzun olmaması gerekir. Eğer gerçekten kusurunuz yoksa ve diyetisyende zararınızı gidermiyorsa bu durumda zararın miktarına göre ya ilçe ya da il tüketici hakem heyetine başvurmanız gerekiyor.
*
Gelelim kilo veremediğiniz için yaşadığınız manevi zarar. Nihayetinde bu konu da çok ümitlenmiş bu yüzdende psikolojiniz bozulmuş olabilir. Eğer böyle bir durum var ise manevi zararınızın tazmini için 10 yıl içinde tüketici mahkemesine başvurmanız gerekir.