KURTULUŞ REÇETESİ

Güncelleme Tarihi:

KURTULUŞ REÇETESİ
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2022 09:19

Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, akaryakıt zamları nedeniyle ulaşım esnafının girdi maliyetlerinin ciddi düzeyde arttığını ve sektörün batma noktasına geldiğini belirterek, acil destek istedi.

Haberin Devamı

ANTALYA’nın şehir içi ulaşımını sağlayan özel halk otobüsü işletmecileri, yüksek maliyet artışları nedeniyle düştükleri çıkmazda çözüm arayışına devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’le yaptıkları görüşmeden hedefleri doğrultusunda bir neticeye varamayan ulaşım esnafı, masraflarının gelirlerini aştığını belirterek acil destek çağrısı yaptı. Ulaşım esnafının toplu taşıma hizmetini devam ettiremeyecek noktaya geldiğini söyleyen Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan, hükümetten ve Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden taleplerini açıkladı.

İFLAS KAÇINILMAZ OLACAK
Antalya’da 489 özel halk otobüsü esnafının, aileleri ve bine yakın çalışanlarıyla birlikte, neredeyse her gün gelen akaryakıt zamlarıyla batma aşamasına geldiğini ifade eden Arslan, “Salgının başından beri kendi imkânlarımızla, kısmen Antalya Büyükşehir Belediyemizden aldığımız desteklerle toplu taşıma hizmetini sürdürmeye çalışıyoruz. Acil tedbir alınmazsa tüm esnafımın iflasları kaçınılmazdır” dedi.

Haberin Devamı

HÜKÜMETTEN TALEPLER
Toplu taşıma sektöründe faaliyet gösteren esnafın otobüslerini kaybetmemeleri için alınması gereken tedbirleri şöyle sıraladı: “Hükümet tarafından akaryakıttan alınan ÖTV ve KDV’nin toplu taşıma araçlarından alınmaması, sektörün Motorlu Taşıtlar Vergisi’nden (MTV) muaf tutulması, özel halk otobüslerinden TÜVTÜRK muayene ücreti alınmaması, İçişleri Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından ücretsiz taşınması zorunlu tutulan vatandaşlar için biniş kısıtlaması getirilmesi ve 2018’den beri 1000 TL olan 65 yaş ödemesinin emekli maaşı üzerinden biniş başına ödenmesini talep ediyoruz.”

KİLOMETRE ESASLI MODEL
Üyelerinin Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden taleplerini de açıklayan Arslan, “İstanbul, Kayseri gibi illerde ulaşım esnafına uygulanan kilometre esaslı modelin şehrimizde de acil olarak uygulanmasını talep ediyoruz. Her gün gelen akaryakıt zamlarının toplu taşıma ücretlerine yansımaması için bu modelin hayata geçirilmesi önemli. Son 4 ayda akaryakıta yüzde 130 zam geldi. Biz ise UKOME tarafından yüzde 34 oranında zam aldık. Bugün toplu taşımaya yüzde 130 zam uygulanmış olsa, tam ücretin 9,45 TL, öğrenci ücretinin 5,50 TL, emekli ücretinin de 8,40 TL olması gerekirdi” diye konuştu.

Haberin Devamı

1 KİLOMETRENİN MALİYETİ 11,5 TL
Toplu ulaşım esnafının 1 kilometre maliyetinin 11,5 TL olduğunun altını çizen Yasin Arslan, “Bizler her bir hat üzerinde aylık 6 bin kilometre yapmaktayız. Bu hesapla her bir halk otobüsünün aylık 69 bin TL maliyeti var. Bizler, taşıdığımız yolcuların ücretleri karşılığında 35 bin TL ciro yapmaktayız. Büyükşehir Belediyemiz ücretsiz ve indirimli yolcular için 1’er lira destek sağlıyor. Bu desteğin her bir araç için ayda 4000 TL’dir. Bu rakamlardan da anlaşılacağı üzere aylık giderlerimiz, gelirlerimizin çok üzerindedir” ifadelerini kullandı.

EŞİT MUAMELE TALEBİ
Aynı toplu taşıma işini Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait 12 metre otobüslerle Antalya Ulaşım A.Ş. tarafından da yapıldığını hatırlatan Yasin Arslan, şöyle konuştu: “Son akaryakıt zammıyla birlikte bu araçların amortisman masrafı hariç maliyetleri, aylık 107 bin liradır. Onların da günlük taşıdıkları yolcu üzerinden hesaplarına aylık 35 bin lira yatırılmaktadır. Aradaki fark olan 72 bin lira, belediye bütçesinden veya Ulaşım A.Ş. sermaye artırımı ile karşılanmaktadır.”

Haberin Devamı

“DURUM GERÇEKTEN VAHİM”
“Taleplerimizin Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan ve Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı'mız Muhittin Böcek tarafından dikkate alınması, çok sayıda ailenin geçim kaynağı olan büyük bir sektörün yok olmasını engelleyecektir. Sektörümüzün yok olmasına müsaade etmeyeceklerini umut ediyoruz. Durum gerçekten vahimdir. Kamu hizmeti yapan özel halk otobüsü işletmecileri, hizmeti aksatmamak için borçlanarak, elde avuçta ne varsa satarak bugünlere gelmiştir. Artık sözün bittiği yerde olan esnafımızın, devletimizin desteğine ve yapılacak düzenlemelere acil ihtiyacı vardır.”

BAKMADAN GEÇME!