Güncelleme Tarihi:
ANTALYA’NIN YILDIZI BERLİN’DE PARLADI
DÜNYANIN dört bir yanından turizm sektörü profesyonellerini ve ziyaretçileri Berlin’de buluşturan Uluslararası Turizm Borsası Fuarı (ITB), Türkiye için sezonun iyi geçeceğini işaret ediyor. Ülkelerin kültürlerini sıradışı kostümler ve ilginç şovlarla tanıttıkları fuara Antalya’dan katılan kurum ve sektör temsilcileri, ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştıklarını açıkladı.
FARKLI DESTİNASYON
ITB’de Türkiye’nin bu yılki stratejisiyle ilgili bilgi veren Antalya Valisi Münir Karaloğlu, “Antalya resort turizminde dünyanın en bilinen ve bu alanda en profesyonel hizmet veren destinasyonlardan biri. Biz turizm çeşitliliğini sağlayarak onun yanına yeni alternatifler eklemek istiyoruz. En çok önemsediğimiz alan, tarih ve kültür turizmi. Bu amaçla 2018’i Perge Yılı, bu seneyi de ‘Aspendos Yılı’ ilan ettik. Bakanlığımız da bu sene Göbeklitepe’yi öne çıkan tanıtım çalışmaları yapıyor. 2019, 2018’den ve tüm zamanlardan daha iyi olacak. Hem Almanya pazarı için hem de genel anlamda sektörden yeni rekorlar bekliyoruz. Fiyatlar ve turist sayısı bakımından çok başarılı bir yıl yaşayacağız” açıklamasında bulundu.
Vali Karaloğlu, Türkiye standında yer alan tüm turizm paydaşlarını ziyaret ederek, başarılı bir fuar diledi, birlikte fotoğraf çektirdi. Karaloğlu, Türkiye’yi hedeflerine taşımada en önemli rolün Antalya’ya düştüğünü, Berlin Fuarı’nın da Antalya’nın yıldızının parlaması için çok önemli bir sahne olduğuna dikkat çekti.
FUARA HEYECANLI BAŞLADIK
Avrupa bölgesinde öncü harekete sahip olduğu için Alman pazarının önemli olduğunu belirten AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, “ITB Fuarı hemen hemen tüm ülkelerin ve tüm turizm profesyonellerinin katıldığı bir organizasyon olarak bizim için çok önemli. Alman pazarında geçen yıl ve bu yıl yaşanan büyüme nedeniyle fuara çok heyecanlı bir atmosferde başladık. Biz Almanya’daki potansiyeli sadece 3 milyonlarda değil, önümüzdeki 3 yıl içinde 5 milyonlarda görüyoruz. Turizmde en iyi sene olan 2015’in rakamlarını yakalayacağımız yıl 2019 olacak. Tur operatörlerinden aldığımız verilere göre hemen hemen hepsinde yüzde 50’nin üzerinde artış var. Almanya pazarında Antalya olarak bu seneki hedefimiz yüzde 35 büyümeyi yakalamak. Bu hedef bize 3 milyon 200 binden fazla turisti Antalya’da ağırlama imkanını sağlayacak” açıklamasında bulundu.