ITB BERLİN FUARI’NA ANTALYA DAMGASI

Güncelleme Tarihi:

ITB BERLİN FUARI’NA ANTALYA DAMGASI
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2019 10:23

Almanya’nın Berlin kentinde gerçekleştirilen Uluslararası Turizm Borsası Fuarı (ITB) dün kapılarını açtı. Fuarda Türkiye standı yoğun ilgi gördü. Türk turizminin başkenti Antalya’daki turizmciler ve iş insanları da fuara atam kadro katıldı.

Haberin Devamı

DÜNYANIN en büyük turizm fuarlarından bir olarak bu yıl 53’üncüsü düzenlenen ITB Berlin Fuarı, 6-10 Mart tarihleri arasında turizm profesyonellerini ve ziyaretçileri ağırlamak üzere kapılarını açtı. Fuarda 2019 hedeflerini ve kültür turizmini öne çıkaran yeni yaklaşımını tanıtan Türkiye standı, yoğun ilgi gördü. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu yıl Göbeklitepe başta olmak üzere Aspendos, Truva ve Türkiye’nin kültür ve turizm alanındaki zenginliğini 2 bin 4 metrekarelik standa yerleştirilen devasa replikalarla tanıtıyor.

ITB BERLİN FUARI’NA ANTALYA DAMGASI

ANTALYA TAM KADRO FUARDA
Kültür ve Turizm Bakamı Mehmet Nuri Ersoy’un katıldığı açılış gününde, Antalya turizmi de güçlü bir katılımla temsil edildi. Fuara, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Akdeniz Turistikl Otelciler Birliğ (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin ve turizm sektörü temsilcileri katıldı. Fuarın ilk gününde Türkiye standında Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla bir Türk mutfağı sunumu ve resepsiyon düzenlendi.

Haberin Devamı

ITB BERLİN FUARI’NA ANTALYA DAMGASI

SKOR BEKLENTİNİN ÜZERİNDE OLACAK
ITB Berlin Fuarı’nda yaptığı açıklamada 2019’a güçlü büyüme hedefleriyle giren Türkiye’nin sezona yönelik stratejisiyle ilgili bilgi veren Bakan Mehmet Nuri Ersoy, “Geçen yıl turizmde yakaladığımız ciddi artış devam ediyor. Yılbaşından Alman pazarından hızlı erken rezervasyon girişleri oldu. Almanya’da dünya genelinde yapılan erken rezervasyonlarda geçen yıla kıyasla bir artış olmamasına rağmen aldığımız son verilere göre Türkiye satışlarında yüzde 58’lik bir artış var. Bu çok ciddi bir büyümenin gerçekleştiğini gösteriyor. Yıl sonunda beklentimizin üzerinde bir Almanya skoruyla karşılaşabiliriz. Almanya pazarında yıl genelini yüzde 25-30’luk bir artışla kapatacağımızı düşünüyoruz. Geçen yılı 4.5 milyonun üzerinde Alman turist ağırlamıştık. Bu yıl 5.6 milyon civarında Alman turist sayısına ulaşacağımızı öngörüyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Haberin Devamı

TARİHİMİZLE RAKİPSİZİZ
Alman turistler, 2018’deki Türkiye tatillerinde Antalya’dan sonra en çok İstanbul, Ege kıyıları ve Kapadokya bölgesini tercih ettiğini belirten Bakan Ersoy, sözlerine şöyle devam etti: “Tarihimizle kültürümüzle, arkeolojimizle, gastronomimizle rakipsiziz. Rakiplerimizle ayrıştığımız en önemli özelliğimiz olan tarihi alanlarımızı ve ören yerlerimizi çok etkili bir tanıtım silahı olarak bütün dünyada kullanmayı planlıyoruz. Bu yıl bütün tanıtım temalarımızın içine tarihi zenginliğimizi yerleştirdik. Çok etkili olacağını düşünüyorum. Türkiye standında yer alan ve ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gören Türk gastronomisi bölümü, bu yıl Anadolu topraklarının kültür birikimiyle şekillenen Türk mutfağı zenginliğini modern bir bakış açısıyla hazırlanan gösterilerle yansıtıyor.”

Haberin Devamı

ERKEN REZERVASYONLARDA YÜZDE 100 ARTIŞ
Kültür ve Turizm Ateşeliği, Alman pazarında geçen yıl başlayan ve 2019’da devam eden yükseliş ivmesiyle ilgili şöyle bilgi verdi:
“2018 yılında 46 milyon kişi tarafından ziyaret edilerek, uluslararası turizm pazarında en çok tercih edilen ülkeler arasında yerini alan Türkiye, Alman turistlerin de en çok tercih ettiği 3’üncü ülke oldu. 2018 yılında yüzde 25.88 artışla 4.5 milyonun üzerinde Alman turist tarafından ziyaret edildi. 2018’de Alman pazarında yüzde 25.88’lik bir büyüme kaydeden Türkiye 2019 yılının erken rezervasyonlarında da yüzde 100’ün üzerinde artış yakaladı.”

 

BAKMADAN GEÇME!