Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en büyük turizm fuarlarından bir olarak bu yıl 53’üncüsü düzenlenen ITB Berlin Fuarı, 6-10 Mart tarihleri arasında turizm profesyonellerini ve ziyaretçileri ağırlamak üzere kapılarını açtı. Fuarda 2019 hedeflerini ve kültür turizmini öne çıkaran yeni yaklaşımını tanıtan Türkiye standı, yoğun ilgi gördü. Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu yıl Göbeklitepe başta olmak üzere Aspendos, Truva ve Türkiye’nin kültür ve turizm alanındaki zenginliğini 2 bin 4 metrekarelik standa yerleştirilen devasa replikalarla tanıtıyor.
TARİHİMİZLE RAKİPSİZİZ
Alman turistler, 2018’deki Türkiye tatillerinde Antalya’dan sonra en çok İstanbul, Ege kıyıları ve Kapadokya bölgesini tercih ettiğini belirten Bakan Ersoy, sözlerine şöyle devam etti: “Tarihimizle kültürümüzle, arkeolojimizle, gastronomimizle rakipsiziz. Rakiplerimizle ayrıştığımız en önemli özelliğimiz olan tarihi alanlarımızı ve ören yerlerimizi çok etkili bir tanıtım silahı olarak bütün dünyada kullanmayı planlıyoruz. Bu yıl bütün tanıtım temalarımızın içine tarihi zenginliğimizi yerleştirdik. Çok etkili olacağını düşünüyorum. Türkiye standında yer alan ve ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gören Türk gastronomisi bölümü, bu yıl Anadolu topraklarının kültür birikimiyle şekillenen Türk mutfağı zenginliğini modern bir bakış açısıyla hazırlanan gösterilerle yansıtıyor.”
ERKEN REZERVASYONLARDA YÜZDE 100 ARTIŞ
Kültür ve Turizm Ateşeliği, Alman pazarında geçen yıl başlayan ve 2019’da devam eden yükseliş ivmesiyle ilgili şöyle bilgi verdi:
“2018 yılında 46 milyon kişi tarafından ziyaret edilerek, uluslararası turizm pazarında en çok tercih edilen ülkeler arasında yerini alan Türkiye, Alman turistlerin de en çok tercih ettiği 3’üncü ülke oldu. 2018 yılında yüzde 25.88 artışla 4.5 milyonun üzerinde Alman turist tarafından ziyaret edildi. 2018’de Alman pazarında yüzde 25.88’lik bir büyüme kaydeden Türkiye 2019 yılının erken rezervasyonlarında da yüzde 100’ün üzerinde artış yakaladı.”