Güncelleme Tarihi:
KEMER Yöresel Tanıtım Vakfı (KETAV) yönetimi, bölgede ve dünyada pandeminin gölgesinde yaşanan turizm sezonuna ilişkin bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirdi. Ulusoy Kemer Holiday Clup Otel’de yapılan toplantıda konuşan Kemer Belediye Başkanı ve KETAV Başkanı Necati Topaloğlu, 2020’de Antalya’da en fazla turist ağırlayan bölgesi olarak Kemer’in sezonun lideri olduğunu söyledi.
ALNIMIZIN AKIYLA ÇIKTIK
Kemer turizm bölgesinin bu yıl pandemiye rağmen iyi bir sezonu geçirdiğine vurgu yapan Necati Topaloğlu, “Bölgedeki otellerimizin yüzde 95’i Güvenli Turizm Sertifikası alarak faaliyete açıldı ve başarılı bir yaz sezonu geçirdik. Turizmcilerimiz her koşulda iyi hizmet sunmayı başarabileceklerini bir kez daha göstermiş oldular. Biz de hem Kemer Belediyesi hem de KETAV olarak bu süreçte turizmcilerimize dezenfeksiyondan maske üretimine bölgede pandemi koşullarını sağlamaya yönelik her türlü desteği verdik. Kemer Kaymakamlığı başkanlığında İlçe Hıfzıssıhha Kurulu’nun aldığı kuralları uygulayarak turizm sezonundan alnımızın akıyla çıktık. Biz Kemer olarak Antalya bölgesinde en fazla turist ağırlayan ilçe olduk” dedi.
YÜZDE 70 KEMER’İ TERCİH ETTİ
Antalya’ya gelen turistin ortalama yüzde 70’inin Kemer bölgesinde ağırlandığını belirten KETAV Başkan Yardımcısı ve Ulusoy Kemer Holiday Clup Otel Müdürü Volkan Yorulmaz ise şöyle konuştu: “Kemer için ilk sezona açılan destinasyon diyebiliriz. Otellerin yüzde 95’i açıldı. Antalya’ya gelen turistin takribi yüzde 70’ini Kemer bölgemiz ağırladı. Tüm Antalya ve Kemer olarak biz bu seneyi pandemi döneminde bir test yılı olarak gördük. Bu süreçte misafirlerimizi memnun ederek ülkelerine dönmelerini sağlamak öncelikli hedefimizdi. Bu yılki tablo gelecek yıl için de belirleyici olacak. İyi bir sezon geçirerek bu süreçten başarıyla geçtik.”
YEMEKLER ÇÖPE GİTMEDİ
Turizme açılan otellerde koronavirüs salgını kuralları doğrultusunda bazı sistem değişikliklerine gidildiğini ifade eden Yorulmaz, “Bu yıl oteller belirlenen kurallar doğrultusunda müşterilerini ağırladı. Sosyal mesafe, maske ve hijyen kurallarının ön planda tutulduğu otellerde odalardan sosyal alanlara pek çok değişiklik yapıldı. Yapılan bu değişiklikler otel maliyetlerini artırsa da, israfı önleme konusunda bize büyük katkılar sağladı. Önceki yıllarda misafirlerin kendi yemeklerini aldığı açık büfede bu yıl yemeklerin otel personeli tarafından tabaklara konulduğu bir sistem uyguladık. Restoranda önceye oranla daha çok personel görevlendirmemiz gerekti. Ancak bu sayede tatilcilerin tabaklarını gereğinden fazla doldurmaları nedeniyle ortaya çıkan israf önlenmiş oldu. Bu uygulama yiyecek içecek masraflarında yüzde 10 oranında katkı sağladı. Yemekler çöpe gitmediği için turizmcilerin elde ettiği kazanç, artan maliyetleri karşılar hale geldi” diye konuştu.