Güncelleme Tarihi:
Rakamsal boyutta kıyaslanabilmemiz elbette zor ancak hangi başka kriterlerle ne şekilde kıyaslanabileceğimize kafa yormaya değecek bir fenomenden söz ediyoruz. Sadece ana karada değil, dünyaca ünlü adalarında da oluşturduğu uluslararası potansiyele gıpta etmemek mümkün değil.
Akdeniz çanağındaki yeri ve konumu itibarıyla avantajları tartışılmaz. Oluşturduğu pek çok dünya markası sayesinde ön plana çıkarak seviliyor ve tercih ediliyor. Ancak bütün bunlara rağmen her şart altında reklam ve tanıtım hamlesinden asla ödün vermeyerek potansiyelini her daim diri tutan bir ülke. Birbirinden ünlü turizm bölgeleri ayrı ayrı tanıtım organizasyonlarında hep bir rekabet içerisinde hareket ederek İspanya turizmini güçlü kılıyorlar.
Ürün ve hizmet kalitesi meselesini ise öncelikle profesyonellik yaklaşımı ile izah etmeye çalışarak, az adamla çok iş yapabilme becerilerini de bu anlayış çerçevesinde şekillendiriyorlar.
Söz konusu bu becerinin misafir gözünde yeterince karşılık bulup bulamadığı kuşkusuz ayrı bir tartışma konusu olacaktır.
Bazı dünyaca ünlü otel işletmelerini özellikle turizmin başkenti Antalya’ya taşıdıkları yıllarda uzunca bir zaman birlikte çalışma fırsatı bulduğumuz İspanyol profesyonellerin bilgi ve deneyimlerinden faydalanmıştık.
O yıllarda onlardan sık sık duyduğumuz şey bu denli önemli başarılara ulaşmış olmalarına rağmen turizmde yaptıkları bazı temel hatalar olmuştur. Aynı temel hataları bizim de yapmamamız adına görüşlerini bizlere aktarmışlardır.
Söz konusu bu önemli saptamaların en başında hiç şüphe yok ki turizmin doğa ile olan imtihanı gelmiştir.
Yıllar sonra ise özellikle Belek bölgemizde gerçekleştirdiğimiz nitelikli ürün hamlemiz İspanyol turizmcilerin çok ilgisini çekmiş ve bölgeye heyetler halinde gerçekleştirdikleri ziyaretler sonrasında ürünlerimize hayranlıklarını dile getirmişlerdir.
Bugün gerçekten de ürün ve hizmet kalitemizle dikkatleri giderek daha fazla üzerimize çekerken diğer taraftan da ulaşmayı bir türlü başaramadığımız ve hakkımız olduğuna yürekten inandığımız ‘DOĞRU FİYAT’ adına hayıflanmayı sürdürüyoruz.
2022 sezonunda pazar çeşitliliği hamlemiz beraberinde yeniden ivme kazanan turizm hareketimize, dünya turizm endüstrisinin marka ülkesi İspanya örneğinden de elde edeceğimiz güçlü izlenimler ile yeni bir yön verme kararlılığı içerisinde olmalıyız.