HEDEF 10 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Güncelleme Tarihi:

HEDEF 10 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2019 11:24

Türkiye’nin yöresel ürünleri YÖREX’de ziyaretçilerle buluşacak. ATB Başkanı Ali Çandır, yöresel ürünler pazarında 10 yıllık dönemde 10 milyar dolar ihracat değerine ulaşmak istediklerini açıkladı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin ilk yöresel ürünler fuarı olarak bu yıl 10’uncu kez düzenlenecek olan YÖREX 23-27 Ekim tarihleri arasında kapılarını ziyaretçilere açacak. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteğiyle düzenlenen fuar öncesinde Antalya Ticaret Borsası (ATB) Başkanı Ali Çandır’ın ev sahipliğinde düzenlenen bilgilendirme toplantısına Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ve ATB yönetim kurulu üyeleri katıldı.

HEDEF 10 MİLYAR DOLAR İHRACAT

İHRACATTA HEDEF 10 MİLYAR DOLAR
YÖREX fuarında 7 bölgeden 81 ilin yanı sıra, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 18 kalkınma ajansı, 150 civarında oda ve borsa ile toplam 600’e yakın katılımcı firma, kurum ve kuruluşun yer alacağını söyleyen ATB Başkanı Ali Çandır, bu yılki hedefin 250 bin ziyaretçi olduğunu aktardı. Yöresel ürünler pazarında 10 yıllık dönemde 10 milyar dolar ihracat değerine ulaşmak istediklerini belirten Çandır, “TOBB’un başlattığı ‘Kriz varsa, çare de var’ iletişim kampanyasından yola çıktık. ’Sizin Oraların Nesi Meşhur?’ özdeyişimizden hareketle faaliyetlerine başladığımız YÖREX Fuarı bu projenin ürünlerinden biridir” dedi.

Haberin Devamı

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN 453’E ULAŞTI
YÖREX ile coğrafi işaretlerin ülke gündemine alınmasına, yerel yönetimlerin bu konuda faaliyetlerde bulunmasına, yerelde kalkınmaya odaklanılmasına katkıda bulunduklarını ifade eden Çadır, “11 yıl önce 109 olan coğrafi işaretli ürün sayısı, bugün 453’e ulaştı. Tescil için işlem gören 415 ürünün de içinde bulunduğu 3 bin civarında yöresel ürünümüzün 3’te 1’ine tescil için temas etmişiz. Coğrafi işaretli ürünlerimizden Antep baklavası, Aydın inciri ve Malatya kayısısı AB’de tescil edildi, 15 ürün de tescil aşamasında. Bu durum kat etmemiz gereken daha çok yolumuz olduğuna işaret ediyor” şeklinde konuştu.

ENSTİTÜ AÇILMALI
Coğrafi işaretli ürün ihracat değerinin 2 milyar dolar civarında olması gerektiğini söyleyen Çandır, AB tescilli 3 ürünün ciddi bir ihracatının söz konusu olduğunu belirtti. Çandır, “Coğrafi işaretler Fransa ve İtalya’da 100 yılı aşkın geçmişe ve tabandan örgütlenmenin temeli olan kooperatifçilik anlayışına sahip. Biz de bu konuda etkin ilerleme sağlayabilmek için Coğrafi İşaretler Enstitüsü açılmasının önemli bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Ürünlerin taahhütte bulunduğumuz standartlarda üretilmesi, paketlenmesi ve depolanmasını sağlamamız gerekiyor. Kamunun teşvik ve desteklerinde coğrafi işarete öncelik vermesi, bankaların düşük faizli krediler sağlaması, yerel yönetimlerin bu ürünlerin tüketimi ve tanıtımı için kaynak oluşturması ve meslek kuruluşlarının bu işi sahiplenmesiyle potansiyelimizi katma değere dönüştürebileceğimizi düşünüyorum” diye konuştu.

Haberin Devamı

ÇOCUKLAR VE GENÇLER ÜRETİMİ GÖRECEK
Üreticiler, firmalar ve ulusal market zincirlerine yüz yüze görüşme imkanı sağlayan YÖREX’te bu yıl panel ve tecrübe paylaşımı etkinliklerinin de yer alacağını kaydeden Çandır, coğrafi işaretli olan ve işaret başvurusunda bulunulmuş peynirlerin sergilendiği özel bir alan oluşturacaklarını ve peynir atölyesi kuracaklarını ifade etti. Çandır sözlerine şöyle devam etti: “Özellikle çocuklarımız ve gençlerimizin üretimin nasıl yapıldığını görmelerini istiyoruz. Tadım etkinlikleriyle zenginliklerimizi fark etmelerini istiyoruz. Fuar süresince 10.00 –20.00 saatleri arasında yöresel ürünlerimizi görmek, tatmak ve bir günde Türkiye turu yapmak için herkesi YÖREX’e davet ediyorum.”

Haberin Devamı

FIRSATÇILARA İZİN VERİLMEMELİ
YÖREX’in her yıl bir adım daha ileriye giderek Antalya’nın önemli bir markası haline geldiğini belirten ATSO Başkanı Davut Çetin, “En büyük şikayetlerimizden biri yöresel ürünlerle ilgili çeşitli pazarların açılması. Bu organizasyonlarda ne hijyen var, ne de kayıt altına alınabiliyor. Çoğunda yöresel ürün olmayan taklit ürünler satılıyor. Burada bir marka yaratılmışken bu tür fırsatçılıklara izin vermemek gerekiyor. YÖREX sayesinde kırsal turizme destek verebiliriz. Yöresel ürünler üzerine gastronomiyle ilgili çalışmalar yapabiliriz. Yerel yöneticiler de bu markaya katkıda bulunmalı. Turizmciler destek verirse, her otelde bir stand açabilirsek markalaşma çalışmalarını çok hızlı ilerletebiliriz. Almanya 4,6 milyar dolar, Hollanda 4,1 milyar dolar, Fransa ise 3,7 milyar dolar peynir ihraç ediyor. Bizim 200 çeşit çok iyi peynirimiz var, 166 milyon dolar ihracat rakamına ulaştık. Bu alandaki ilerlemeyi markalaşma ile sağlayabiliriz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

PARKTA, BAHÇEDE FUAR AÇILIYOR
ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ise, YÖREX gibi önemli fuarları desteklememiz ve dünyaya tanıtmamız lazım. Umarım bu yıl 40 bin metrekarelik alanın tamamını doldurabiliriz. Yöresel ürünler fuarı her geçen gün büyüyor. Ama bu durumdan faydalanıp her önüne gelen çarşıda, parkta, bahçede fuar yapmaya başladı. Bu duruma karşı önlem alınarak çözüm getirilmeli” çağrısında bulundu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!