Güncelleme Tarihi:
ANTALYA Eğitim ve Araştırma Hastanesi Onkoloji Bölümü’nde hasta ve hasta yakınlarının yoğunluk nedeniyle yaşadığı salgın endişesi, hastane yönetiminin hızla hayata geçirdiği sosyal mesafe tedbirleriyle çözüme kavuşturuldu. Hürriyet’in gündeme getirdiği konuyla ilgili, bekleme alanları yeniden düzenlenirken, hastane bahçesine de üstü kapalı bekleme alanları yapıldı.
GEREKLİ DEĞİŞİKLİKLER YAPILDI
Hastalarla görüşülerek şikayet ve talepleriyle ilgili hızla harekete geçildiğini belirten hastane yönetimi, teknik hizmetler ve destek hizmetleri birimlerinin yaptığı çalışmalar sonucunda bekleme alanlarının yeniden düzenlendiğini belirtti. Yapılan açıklamada, İlgili birimlere fiziksel düzenlemelerle ilgili talimat verdik. Kısa sürede gerekli değişiklikler yapıldı” denildi.
AÇIK HAVADA BEKLEME ÜNİTESİ
Hastane sarvislerinde koronavirüs önlemleri artırıldı. Hastane girişinde Hayat Eve Sığar (HES) kodu sorgulaması yapan görevli sayısı 1’den 2’ye çıkarıldı. Hastane bünyesindeki polikliniklerde ve tüm bölümlerde bekleme anında koronavirüsün bulaşıcılığının önüne geçmeye yönelik önlemler de alındı. Hastaların yağışlı hava şartlarında açık havada beklemelerine imkan sağlamak için hastane bahçesine üstü kapalı, metal bekleme üniteleri inşa edildi. Servis girişlerine iki ayrı giriş kapısı yapıldı.
ARTIK ENDİŞE DUYMUYORUZ
Onkoloji servisinde koronavirüs önlemlerinin alınması için dilekçeyle başvuru yapan hastalar ve hasta yakınları, yapılan değişikliklerden memnun olduklarını belirterek, “Hastane yönetiminin tedbir amaçlı bu yeni düzenlemeleri yapmış olması sevindirici. Artık muayene sırası beklerken eskisi kadar endişe duymuyoruz. Hastanede sadece sosyal mesafe koşulları değil güvenlik prosedürleri de arttırıldı. Artık hastaneye tedavi için gelen kanser hastalarına Kovid-19 temasının olup olmadığına ilişkin anketler de yapılıyor” şeklinde bilgi verdi.
NE OLMUŞTU?
Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Onkoloji Bölümü’nde kanser tedavisi gören 69 hasta ve onların yakınları, bekleme alanlarında yaşanan yoğunluğun azaltılması için ortak bir dilekçeyle hastane yönetimine ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) başvuru yapmıştı. Oluşan kuyruklarda ve bekleme alanlarında Kovid 19’a yakalanma korkusu yaşadıklarını belirten hastalar, önlem alınmasını istemişti.