HASARLI ÜRÜN KÂBUS OLDU

Güncelleme Tarihi:

HASARLI ÜRÜN KÂBUS OLDU
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2022 09:58

İnternetten aldığınız ürünün hasarlı olduğunu görüyorsunuz. Taşıyıcı yani kargo şirketi, ambar ve nakliyat şirketi eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından alıcısına teslim edilmesine kadar geçecek süre içinde, eşyanın ziyanından, hasarından veya teslimindeki gecikmeden doğan zararlardan sorumludur.

Haberin Devamı

İNTERNETTEN bir ürün beğeniyor ve sipariş veriyorsunuz. Kapı çalınıyor beklediğiniz kargonuz gelmiş, imzanızı atıp teslim alıyorsunuz.
*
Kargonuzu açtığınızda hasarlı olduğunu görüyorsunuz. Hayliyle kargo şirketini arıyorsunuz, ancak her zaman olduğu gibi ‘ürünü sağlam teslim ettik, ihtirazi kayıt yok sorumluluk tüketicinindir’ diyor.
*
Taşıyıcı yani kargo şirketi, ambar ve nakliyat şirketi eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından alıcısına teslim edilmesine kadar geçecek süre içinde, eşyanın ziyanından, hasarından veya teslimindeki gecikmeden doğan zararlardan sorumludur.
*
Hizmet sağlayıcı firmalar tüketicilerin zayıf ve hukuk bilmez noktalarından yararlanmaları hukuksuzluktur.
*
Tüketici savunmada zincirin en zayıf halkasıdır. Medeni Kanun Madde 2, ‘Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır’ der.
*
Kargo şirketi, ‘Tüketici teslim edilen kolinin davalı tarafından herhangi bir ihtirazi kayıt konulmadan teslim alındığını, şirket kusurunun bulunmadığı’ savunmasıyla geçiştirmek istemesi şirketi haklı çıkarmaz.
*
Madem belge de ısrar ediliyor, biz de şunu soruyoruz; sizin bu ürünü şirketten veya depodan sağlam aldığınıza veya sipariş edilen ürün olduğuna dair bir belgeniz var mı? Ne malum bu ürünün o ürün olduğu veya hasarlı olup olmadığı.
*
Yani sizin de belgeniz yok!
*
O zaman kargo firması olarak müteselsil sorumluluğunuz doğmaktadır.
*
Aynı şekilde siz bir ürün tesliminde tüketiciye haklarını hatırlatıyor musunuz?

Haberin Devamı

Hayır!
*
Ürünü teslim edip imzayı attırdığınız an işinizin bittiğini zannediyorsunuz.
*
Oysa tüketici paketi açmadan o ürünün kendi ürün siparişi olup olmadığını, hasar ve kırık olup olmadığını paketi açmadan görmesi mümkün değil.
*
Yargıtay’ın tüketici lehine emsal kararlarına rağmen, ürünleri görmeden, kontrol etmeden teslim almayın ve hiçbir şekilde imza atmayın.
*
Kargo şirketi ürününüzü açtırmıyor, teslim fişine ‘ürünü görmeden teslim aldım’ şerhini de yazdırmak istemezse teslim almayın.
*
Ürününüzü neden teslim almadığınızı belirten iadeli taahhütlü, mesaj, e-posta veya mesajla durumu ilgiliye bildirin ve belgenizi saklayın.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!