Güncelleme Tarihi:
İNTERNETTEN bir ürün beğeniyor ve sipariş veriyorsunuz. Kapı çalınıyor beklediğiniz kargonuz gelmiş, imzanızı atıp teslim alıyorsunuz.
*
Kargonuzu açtığınızda hasarlı olduğunu görüyorsunuz. Hayliyle kargo şirketini arıyorsunuz, ancak her zaman olduğu gibi ‘ürünü sağlam teslim ettik, ihtirazi kayıt yok sorumluluk tüketicinindir’ diyor.
*
Taşıyıcı yani kargo şirketi, ambar ve nakliyat şirketi eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından alıcısına teslim edilmesine kadar geçecek süre içinde, eşyanın ziyanından, hasarından veya teslimindeki gecikmeden doğan zararlardan sorumludur.
*
Hizmet sağlayıcı firmalar tüketicilerin zayıf ve hukuk bilmez noktalarından yararlanmaları hukuksuzluktur.
*
Tüketici savunmada zincirin en zayıf halkasıdır. Medeni Kanun Madde 2, ‘Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır’ der.
*
Kargo şirketi, ‘Tüketici teslim edilen kolinin davalı tarafından herhangi bir ihtirazi kayıt konulmadan teslim alındığını, şirket kusurunun bulunmadığı’ savunmasıyla geçiştirmek istemesi şirketi haklı çıkarmaz.
*
Madem belge de ısrar ediliyor, biz de şunu soruyoruz; sizin bu ürünü şirketten veya depodan sağlam aldığınıza veya sipariş edilen ürün olduğuna dair bir belgeniz var mı? Ne malum bu ürünün o ürün olduğu veya hasarlı olup olmadığı.
*
Yani sizin de belgeniz yok!
*
O zaman kargo firması olarak müteselsil sorumluluğunuz doğmaktadır.
*
Aynı şekilde siz bir ürün tesliminde tüketiciye haklarını hatırlatıyor musunuz?
Hayır!
*
Ürünü teslim edip imzayı attırdığınız an işinizin bittiğini zannediyorsunuz.
*
Oysa tüketici paketi açmadan o ürünün kendi ürün siparişi olup olmadığını, hasar ve kırık olup olmadığını paketi açmadan görmesi mümkün değil.
*
Yargıtay’ın tüketici lehine emsal kararlarına rağmen, ürünleri görmeden, kontrol etmeden teslim almayın ve hiçbir şekilde imza atmayın.
*
Kargo şirketi ürününüzü açtırmıyor, teslim fişine ‘ürünü görmeden teslim aldım’ şerhini de yazdırmak istemezse teslim almayın.
*
Ürününüzü neden teslim almadığınızı belirten iadeli taahhütlü, mesaj, e-posta veya mesajla durumu ilgiliye bildirin ve belgenizi saklayın.