Güncelleme Tarihi:
TURİZM Yatırımcıları Derneği ve Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği’nin (TÜSİAD) hazırladığı Turizmde Dönüşüm Senaryoları Raporu’nda, önümüzdeki yıllarda sektörde ibrenin yine yukarıyı göstermesi için kalite, 12 ay yoğunluk ve turizmde kentsel dönüşüm hedefleri öne çıktı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı, 2023 Turizm Stratejisi’nin temelini oluşturan ‘markalaşma’ hedefine ulaşmak için izlenmesi gereken yol haritasını ayrıntılarını Hürriyet Akdeniz’e anlattı. Buna göre turizmde önümüzdeki yılların öncelikleri, kapsayıcı turizm, altyapı yatırımları ve yüksek kalite olarak belirlendi.
KAPSAYICI TURİZM ANLAYIŞI
Türkiye turizmde gelinen noktaya başarılı bir işbirliği sayesinde ulaşıldığını belirten Yağcı, başarının devam etmesi için sektörün tüm paydaşlarının ‘kapsayıcı turizm’ anlayışıyla ortak çalışmasının önemine işaret etti. Yağcı, dönüşüm ihtiyacını şöyle anlattı: “Dünya bu yöne doğru gidiyor. Yeni bir vizyona, yeni bakış açılarına, yeni yaklaşımlara ihtiyacımız var. Turizmin hem turizm işletmelerine hem de topluma değer katması, ülke için faydalı bir sektör olması için kapsayıcılık büyük önem taşıyor. Turizmin tüm paydaşlarının faydalanacağı, yarar göreceği bir sisteme ihtiyaç var.”
TURİZM TESİSLERİ YENİLENMELİ
Önümüzdeki yılların başarısını belirleyecek olan önceliğin çevre ve sürdürülebilirlik olacağını belirten Yağcı, turizm tesislerinin yenilenmesinin öncelikler arasında yer alması gerektiğini dile getirdi. Yağcı, “Altyapı hizmetlerinin ve yatırımlarının aksatılmadan yapılması gerekir. Gelirin artması için de hem şehrimizin hem de otellerimizin toplam kalite anlayışıyla faaliyet göstermesi çok önemli. Otellerimiz 5 yıldızlıyken çevreleri de 5 yıldızlı olmalı. Biz turizm gelirlerimizi artırmak istiyorsak toplam kalite anlayışını uygulayarak otellerimizi cazip hale getirmemiz gerekiyor” önerisinde bulundu.