Güncelleme Tarihi:
GÜNÜMÜZDE elektronik ürünlerin pahalı ve marka olması ister istemez garanti ötesi bir güvenceye ihtiyaç hissettiriyor.
*
Üretici firmalarda bunu bildikleri için isteyen tüketicilere ürünlerine uzatma garantisi güvencesini veriyor.
*
İşte bunu fırsat bilen tanınmış elektronik mağazalar tüketicilerin algılarından yararlanarak garanti ötesi güvencesi adı altında tüketiciyi yanıltıyor.
*
Uzatılmış garanti, uzayan garanti, esneyen garanti, garanti ötesi, ötesinin ötesi gibi değişik süslü püslü isimler verilen ancak hiçbir işe yaramayan garantiler.
*
Bir tüketici ‘X’ elektronik mağazasından 5 bin TL’ye ‘Y’ marka televizyon alıyor.
*
Mağaza tüketiciye garanti ötesi güvence satmış.
*
Bir süre sonra televizyon arızalanır. Tüketici ‘X’ firması arar ve durum bildirilir.
Firma servise yönlendirir ve tüketici televizyonu teslim eder.
*
‘X’ elektronik mağazasının garanti ötesi sözleşmesine göre; 48 saati aşan tamirlerde bilgilendirme ve ödünç televizyon verilmesi gerektiğini bildirir ancak bu yapılmaz.
*
Üstüne üstlük servis, cihazın parçası bulunmadığından cihazın pert olduğunu söyleyerek elektronik mağazayı aramaları söyler.
*
‘X’ elektronik firması cihazın servise bırakılması koşulu ile satış bedelinin yüzde kırkını hediye çeki olarak vereceklerini söyler.
*
Değerli tüketiciler, bütün üretici firmaların garanti uzatma hakları vardır.
*
Ancak elektronik mağazaların böyle bir uygulamaları yoktur. Bunu karıştırmayın ve dikkatli olun!