FİYATIMIZ ŞAŞMASIN

Güncelleme Tarihi:

FİYATIMIZ ŞAŞMASIN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2022 09:17

Anlamlı bir turizm geliri ancak dengeli fiyat politikası ile oluşuyor. Her farklı segment için oluşturulan doğru fiyat şaşarsa gelir de şaşıyor.

Haberin Devamı

HANGİ turist hangi ürünü talep ediyor?
Yıllar içinde edindiğimiz pek çok deneyimle artık bunu bilme şansımız var.

1) Üst segment ürün talep edenler,
2) Orta segment ürünlerin müdavimleri,
3) Ve elbette ekonomik ürünlere olabilecek en uygun fiyatla ulaşmak isteyenler.

Turizmin başkenti Antalya’da her üç farklı ürüne de talep var. Ancak kuşkusuz talep önceliği genel anlamda ekonomik ürünlerde.

Sezon başlangıçlarında uzun yıllar gözlemlediğimiz üzere farklı bölgelerimizde satışlar özellikle ekonomik ürünlere dair yoğun ilgi ile hareketleniyor ve öncelikle bu tesislerimiz önemli bir doluluğa ulaşıyor. Bunu takip eden dönemlerden itibaren ise orta ve üst segment ürünlerde hareketlenme başlıyor.

Antalya’mızın beş yıldızlı otel sayısının İspanya’nın tamamından fazla olduğunu düşündüğümüzde iyi bir satış geliri elde edebilmek adına üst segment ürün satışının ne denli önemli olduğunu görebiliriz. Dolayısıyla dengeli ve de etkili bir ürün satış yelpazesi oluşturabilmenin de turizm politikasındaki tartışılmaz önemini kavrıyoruz. Anlamlı bir turizm geliri de ancak söz konusu bu dengeli yelpaze bünyesinde planlanan doğru fiyatlar marifetiyle oluşuyor.

Haberin Devamı

Her farklı segment için oluşturulan doğru fiyatlar herhangi bir nedenle şaştığında ise bütçelerimizde planladığımız gelirler de ister istemez şaşıyor. Aslında böylesi garip bir tecelliyi yıllardır yaşamaya devam ediyoruz ve artık bundan yakamızı kurtarmak istiyoruz. Israrla tekrar tekrar doğru fiyat vurgusu yapmamız da bu yüzdendir. Zira doğru olmayan fiyatlarla elde ettiğimiz doluluklarla gerçekten arzu ettiğimiz sonuçlara ulaşamadığımızı görüyoruz.

Sık sık karşılaşmaya başladığımız “olanla yetinmek” meselesi ise tamamen bir tercih meselesidir ve bu tercihin bizde bir alışkanlığa dönmemesi adına mutlaka tartışılması gerekmektedir.
Ayrıca konuyu sadece bir şekilde günü kurtarmak meselesi olarak görmekten de vazgeçmeliyiz.

Günü bir şekilde kurtardık diyelim…
Çok daha önemlisi yarını nasıl kurtaracağımız ?
Oldukça zengin ürün yelpazemizle yaşadığımız çeşitli zorluklara rağmen “DOĞRU FİYAT / DOĞRU DOLULUK” denklemini mutlaka kurmak zorundayız.

Haberin Devamı

O halde bir kez daha tekrar edelim “DOĞRU FİYAT” farklı ürün içerikler bazında bizim ürün ve hizmet kalitemiz anlamında gerçekten hak ettiğimiz fiyattır.

Dolayısıyla da doluluklarımız doğru fiyata endeksli doluluklar olmak zorundadır. Bu önemli yapıyı mutlaka oluşturmalıyız. Hedeflediğimiz turizm gelirleri bu yapı sayesinde gerçekleşecektir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!