Ceren DENİZ/HÜRRİYET
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2019 10:12
Sürdürülebilir turizme yönelen Turizm Bakanlığı, 2019 stratejisinde kültür, doğa, kongre, golf ve eğlence turizmini öne çıkarmak için harekete geçti. Bakanlığın ‘Gelecek Turizmde’ adıyla duyurduğu destek projesine 14 Haziran’a kadar başvurulabilecek.
KÜLTÜR ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ortaklığında yürüttüğü ‘Gelecek Turizmde’ projesi kapsamında sürdürülebilir turizm fikirlerine destek vermeye hazırlanıyor.
Turizm bölgelerinin doğasını, kültürünü, tarihi yerlerini ve ürün çeşitliliğini sağlayarak potansiyeli büyütmek amacıyla planlanan teşvik için başvurular 14 Haziran’a kadar kabul edilecek. Gizli kalan antik yerleşimlerinin tanınması, kelebek alanları ve yüzlerce kuş türünün yaşadığı coğrafyalar biyolojik çeşitlilikleriyle korunarak geleceğe aktarılması, lavanta bahçeleri, yerel tatlar ve diğer bölgeye özgü değerlerin öne çıkarılması gibi sürdürülebilir turizm projeleri hayata geçirilecek.
ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ VE İMAJ
2019’da sürdürülebilir turizmi, kültürel değerleri ve antik kentleri öne çıkaran bir stratejiye gidilmesinin, 2023 yılına 70 milyar dolar ve 70 milyon turist hedefi için doğru bir adım olduğunu dile getiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletnmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, “Türkiye bu hedefe ulaşırken Antalya da 20 milyar dolar gelir ve 20 milyon turiste ulaşmalı. Bu hedefi yakalamamız için önümüzde 3 unsur var. Pazar çeşitliliği, ürün çeşitliliği ve ülkemizin imajının yüksek harcama kapasitesine sahip turistleri çekebilecek nitelikte olması. Bizim çok başarılı olduğumuz deniz, güneş, kum üçlemesinin yanında kültür, kongre, spor ve golf turizmi gibi diğer alanlarda da gücümüzü arttırmamız gerekiyor. Bu amaçla sahip olduğumuz zengin değerlerin tanıtılmasına yönelik çalışıyoruz. Uluslararası fuarlarda kültürel değerler ana tema olarak belirlenip öne çıkarıldı. Anadolu’nun çok değerli bir hazineye sahip olduğunu ortaya koyan yayınlar hazırlandı. Müzeler ve ören yerleri yeni bakış açısıyla dizayn edildi” şeklinde bilgi verdi.
TURİST KENTİ YAŞAYABİLMELİ
Kültür turizmini büyütmek için İstanbul,
Antalya, Ege kıyıları gibi başarılı bölgelerde daha kaliteli hizmet sunabilme yöntemleri üzerine çalışmak gerektiğinin altını çizen Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır ise şu önerilerde bulundu: “Örneğin Antalya’ya gelen bir turist, kentin tüm güzelliklerini yaşamak istiyor. Antalya’yı tanımaya çalışan bu turistin bale seyredebilmesi, kente özgü bir festivali görebilmesi, lezzetiyle ünlü restoranda
yemek yiyebilmesi mümkün olmalı. Turistin kente inip harcama yapabilmesinin imkanlarını biz geliştirmeliyiz. Geleneksel hale gelmiş tiyatrolara, müzikallere ihtiyaç var. Dünyanın turizm kentlerini ziyaret edenler, her aradıklarını bulabildikleri bir şehir görüyorlar. Yıllar sonra yeniden geldiklerinde nerede ne olduğunu biliyorlar. Bizde ise sokak isimleri bile sıklıkla değişiyor.
Kültür turizmi için kolları sıvıyorsak, işe buradan başlamak lazım.”
EĞLENCE TURİZMİNDE DÜNYA PAZARINDAYIZ
Eğlence turizmi alanında yapılan yatırımların çeşitlilik yaratarak turizm potansiyelini büyüttüğünü ifade eden Rixos Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, “Bu yıl kültürel, tarihi ve doğal zenginliğimizi öne çıkarmak ve hizmetimizi en iyi şekilde sunmak için başarılı bir tanıtım politikası izleniyor. Bu stratejinin olumlu etkileri rezervasyon rakamlarına yansıyor. Bu bölge tarihi ve doğal güzellikleriyle, sahip olduğu tesisleriyle, misafirperverliğiyle ve son 10-15 yılda elde ettiği altyapısıyla ciddi bir büyüme potansiyelini elinde bulunduruyor. Kültür turizmine yönelik izlenen politikalar, sektöre ihtiyaç duyduğu ivmeyi kazandıracaktır. Eğlence turizmiyle ürün çeşitliliği sağlayarak Türkiye’deki bir eksiği gidermeye çalıştık. Hedefimiz kapasiteyi talep oranında büyüterek dünyanın eğlence turizmindeki payımızı arttırmak” dedi.