Güncelleme Tarihi:
TURİZMDE ESNAFIN AĞIRLIĞI
Antalya Valiliği, meslek odaları ve üniversiteler iş birliğiyle kent merkezi ve ilçelerde faaliyet gösteren esnafa yönelik bir eğitim programı hazırlandı. Esnafın turizmden neden pay alamadığı konusunda özeleştiri yaptıklarını ve bu durumu değiştirmek için kentin her yerinde düzenlenmek üzere eğitim programları hazırladıklarını söyleyen Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) Başkanı Adlıhan Dere, turizmde esnafın rolünü artırmak için yoğun bir çaba içinde olduklarını belirtti.
KAŞ’TAN GAZİPAŞA’YA EĞİTİMLER
Akdeniz Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi ve İletişim Fakültesi ile Bilim Üniversitesi İletişim Fakültesiyle Antalya’daki esnafa eğitim faaliyetleri düzenlemek üzere işbirliği yaptıklarını aktaran Adlıhan Dere, “Kaş, Gazipaşa, Elmalı, Korkuteli gibi turistik ilçelerde ve kent merkezindeki mahallelerimizde bu aydan itibaren eğitim toplantılarımız olacak. Özellikle müşteri ilişkileri, öfke kontrolü, davranış kuralları gibi konularda gelen yerli ve yabancı turistlere ne şekilde davranılacağı yönünde bilgi verilecek. Eğitim programı dahilinde ayrıca pazarlama teknikleri gibi iş yapma potansiyelini artırıcı akademik eğitimler de düzenlenecek” dedi.
HEDEF GÜVENLİ VE RAHAT ALIŞVERİŞ
Eksikleri tespit edip çözüm geliştirmek üzere Antalya Valisi Münir Karaloğlu ile İki Kapılı Han, Kapalı Yol, Kalekapısı gibi kentin turist hareketliliği yoğun olan bölgelerine esnaf gezileri düzenlediklerini belirten Dere, şunları söyledi: “Özellikle turiste hizmet eden esnafın çoğunda fiyat tarifesi bulundurma konusunda ciddi oranda eksiklik tespit ettik. Çarşıda gezen turist, etiketi görünce dükkana güvenle giriyor. Hangi ürünü ne kadara alacağını biliyor. Özellikle kafeterya, lokanta, pastane gibi mekanların menülerinin olması ve görünen yerlere asılması gerektiği konusunda uyarıda bulunduk. Hem arkadaşlara etiket dağıtarak, hem de denetim yaparak turistin çarşıda güvenli ve rahat alışveriş yapması için önlemlerimizi alıyoruz.”
HAVALİMANINA FARKLI TARİFE
İşyerlerinde yapılan denetimlerde tespit edilen usulsüzlüklerin yanında teknelerde, taksilerde uygulanan fiyat farklılıklarıyla ve hanutçulukla da mücadele ettiklerini ifade eden Dere, “Ticari taksilerin Belek, Serik gibi turistik bölgelerle havalimanı arasında uyguladıkları tarife ile standart tarife arasında fiyat farkı vardı. Şehir merkezinde kilometre başına 4 lira taksi ücreti alınırken otellerden havalimanına kilometre başına 6 lira alınıyordu. Bu fiyat istikrarsızlığı güvensizlik yaratıyordu. Bu sorunu Antalya Büyükşehir Belediyesi’yle görüştük. Fiyat belirsizliği Ulaşım Koordinasyon Merkezi kararıyla ortadan kaldırıldı” şeklinde konuştu.
REHBERLİK YAPIYORUZ
Antalya Ticaret İl Müdürü Seval Dizerkonca, esnaf denetimlerinin yanında rehberlik faaliyetleri de yürüttüklerini söyledi. Esnafı turist memnuniyetine uygun davranış geliştirmeleri konusunda yönlendirdiklerini dile getiren Dizerkonca, şu bilgiyi verdi: “Denetimler sırasında esnafa, hem kurallara uygunluk, hem de turistin güven duyup alışveriş yapmasını sağlamak için yapmaları gerekenler konusunda bilgi veriyoruz. Plajları, tekneleri ve lokantaları işleten esnafta en çok karşılaştığımız sorun, fiyat bulundurmamaları. Bu konuda turistlerden de bize yoğun şikayet geliyor. Menüde farklı okuyup kasada farklı fiyat istendiğinde fotoğrafını çekip bize ulaştırıyorlar. Denizde tura çıkan turistler de kendilerinden ücretin birkaç katının istendiğini söyleyerek şikayette bulunuyor. Turizmi baltalayan ve işini düzgün yapan esnafa zarar veren kural dışı tüm faaliyetlerle mücadele ediyoruz.