Güncelleme Tarihi:
DÜNYA turizm örgütünün verilerine bakıldığında turizm dünyası için gerçekten parlak bir yıl olan 2019 yılında dünya sıralaması tablosunda turist sayısında da, turizm gelirinde de yerleri farklılaşsa da ilk üç ülkenin değişmediğini görüyoruz;
TURİST SAYISI
1) Fransa
2) İspanya
3) ABD
TURİZM GELİRİ
1) ABD
2) İspanya
3) Fransa
Yani en fazla turist sayısına ve en çok gelire sahip olanlar da yine aynı ülkeler.
Bizim ülkemiz ise turist sayısı baz alındığında dünya sıralamasında kendisine 6’ncı sırada yer bulmayı başarırken, turizm geliri sıralamasında ise ancak 14’üncü sırada yer alabiliyor.
Buna karşılık yine 2019 yılında çok ilginç bir Tayland örneğine gözümüz takılmaktadır.
Tayland; turist sayısı baz alındığında dünya listesinde 8’inci sırada yer alırken, turizm geliri tablosunda 4’üncü sırada yer almaktadır..
Bu durum bize iyi bir turizm geliri elde edebilmenin yolunun, “turist sayısından değil, kişi başı gelir anlamında elde edilecek başarıdan geçtiğini” vurgulaması açısından çok çarpıcı bir örnek teşkil ediyor.
Öte yandan hem turist sayınız ve hem de turizm geliriniz yüksek bir konumda performans sergiliyorsanız zaten en ideal noktadasınız demektir ki böylesi bir durum turizm yapan her ülkenin hayali olsa gerek.
Kuşkusuz burada görülmesi gereken en temel gerçek, çok iyi bir kişi başı gelir noktasına ulaşamadığınız bir durumda elde edeceğiniz yüksek turist sayısının yeterince anlamlı olamayacağı gerçeğidir.
O halde en doğru hedef tartışmasız bir bakış açısı ile kişi başı turizm gelirimizi mutlaka arttırmamızdır ve söz konusu hedef bu anlamda sergileyeceğimiz çabayı güçlendirmelidir.
Sürekli yakındığımız ‘KİŞİ BAŞI’ gelirimizi olması gereken düzeye (doğru fiyat) getiremedikçe , turist sayısında elde edeceğimiz yüksek sayıları anlamlı kılamayız.
Dolayısıyla da turist sayısının yanısıra iyi bir ‘KİŞİ BAŞI’ gelire odaklanmamız kaçınılmazdır.
Ayrıca öz kaynaklarımızın yeterince korunabilmesi ve sürdürülebilir bir turizm için atılacak tüm adımlara daha bir anlam yükleyebilmek de belki de ancak bu sayede mümkün olabilecektir.
Tayland ve benzeri tüm örneklerde açık bir şekilde görülebildiği üzere sadece ‘TURİST SAYISI’ ile değil daha da önemlisi ’TURİZM GELİRİ’ ile dünya listelerindeki sıralamada önemli bir yer almayı başaracağız.
En doğru doluluk, en fazla kazanç getirendir anlayışı ile yol almamız cefakâr yolculuğumuza yeni ve çok önemli bir anlam katacaktır.