ELEKTRİĞE ÇARPILMAYIN

Güncelleme Tarihi:

ELEKTRİĞE ÇARPILMAYIN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2022 10:22

Haberimiz olmadan voltaj dalgalanması veya elektrik kesintilerinden dolayı cihazlarımız da sıkıntılar oluşabilmekte. Voltaj dalgalanmalarından, yüksek voltajdan uzun süreli gereksiz düşük voltajdan elektrik şirketleri sorumlu. Eğer elektrik dağıtımındaki sorunlar nedeniyle eşyalarınız zarar görürse 10 gün içerisinde meydana gelen zararın tazmin edilmesi için elektrik dağıtım şirketine yazılı olarak başvurun.

Haberin Devamı

EVİMİZDE, iş yerimizde son derece değerli elektrikli ve elektronik cihazlarımız mevcut.
*
Şu zamanda neredeyse hepsi birer servet oldu.
*
Haberimiz olmadan voltaj dalgalanması veya elektrik kesintilerinden dolayı cihazlarımız da sıkıntılar oluşabilmekte.
*
Böyle durumlarda ne yapmalıyız ve nasıl hakkımızı aramalıyız?
*
Öncelikle elektrik dağıtım şirketleri yeterli, kaliteli ve sürekli şekilde enerji vermekle mükelleftir.
*
Elektrik dağıtım şirketleri evlerimize stabil, sabit enerji göndermekle mükellefler.
*
Voltaj dalgalanmalarından, yüksek voltajdan uzun süreli gereksiz düşük voltajdan elektrik şirketleri sorumlu.
*
Bu durumlardan dolayı zarar gören elektrikli ve elektronik aletlerimizden de yine bu elektrik dağıtım şirketleri sorumlu.
*
Evdeki elektronik aygıtlarımız, özellikle televizyonlar, klimalar ve bilgisayarlar elektrik düzensizliğinden çabuk etkilenir ve arıza yapabilir.
*
Öncelikle elektrik dağıtım şirketleri planlı elektrik kesintilerini 48 saat önceden bilgi vermek zorunda.
*
Eğer elektrik dağıtımındaki sorunlar nedeniyle eşyalarınız zarar görürse 10 gün içerisinde meydana gelen zararın tazmin edilmesi için elektrik dağıtım şirketine yazılı olarak başvurun.
*
Şirket 10 iş günü içerisinde incelemelerini bitirip yazılı olarak bildirmek, haklıysanız 3 iş günü içinde zararınızı karşılamak zorunda.
*
İşte burada en önemli sorun şirketin veya sizin haklılığınız nasıl bilinecek?
*
Öncelikle, “Bizden kaynaklı sorun yok. Diğer abonelere de bir şey olmamış” gibi bahaneleri kabul etmeyin ve konuyu tüketici hakem heyetine taşıyın.
*
Bilirkişinin yapacağı inceleme sonunda haklılığınız ortaya çıkarsa zararınız karşılanacaktır.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!