Güncelleme Tarihi:
EVİMİZDE, iş yerimizde son derece değerli elektrikli ve elektronik cihazlarımız mevcut.
*
Şu zamanda neredeyse hepsi birer servet oldu.
*
Haberimiz olmadan voltaj dalgalanması veya elektrik kesintilerinden dolayı cihazlarımız da sıkıntılar oluşabilmekte.
*
Böyle durumlarda ne yapmalıyız ve nasıl hakkımızı aramalıyız?
*
Öncelikle elektrik dağıtım şirketleri yeterli, kaliteli ve sürekli şekilde enerji vermekle mükelleftir.
*
Elektrik dağıtım şirketleri evlerimize stabil, sabit enerji göndermekle mükellefler.
*
Voltaj dalgalanmalarından, yüksek voltajdan uzun süreli gereksiz düşük voltajdan elektrik şirketleri sorumlu.
*
Bu durumlardan dolayı zarar gören elektrikli ve elektronik aletlerimizden de yine bu elektrik dağıtım şirketleri sorumlu.
*
Evdeki elektronik aygıtlarımız, özellikle televizyonlar, klimalar ve bilgisayarlar elektrik düzensizliğinden çabuk etkilenir ve arıza yapabilir.
*
Öncelikle elektrik dağıtım şirketleri planlı elektrik kesintilerini 48 saat önceden bilgi vermek zorunda.
*
Eğer elektrik dağıtımındaki sorunlar nedeniyle eşyalarınız zarar görürse 10 gün içerisinde meydana gelen zararın tazmin edilmesi için elektrik dağıtım şirketine yazılı olarak başvurun.
*
Şirket 10 iş günü içerisinde incelemelerini bitirip yazılı olarak bildirmek, haklıysanız 3 iş günü içinde zararınızı karşılamak zorunda.
*
İşte burada en önemli sorun şirketin veya sizin haklılığınız nasıl bilinecek?
*
Öncelikle, “Bizden kaynaklı sorun yok. Diğer abonelere de bir şey olmamış” gibi bahaneleri kabul etmeyin ve konuyu tüketici hakem heyetine taşıyın.
*
Bilirkişinin yapacağı inceleme sonunda haklılığınız ortaya çıkarsa zararınız karşılanacaktır.