Güncelleme Tarihi:
ANTALYA ve Kayseri’deki otellerinde hayata geçirdiği işletme modelleriyle sektörde güçlü bir sinerji yaratan Şahinler Holding, Megasaray markalı 4 oteli ile DAS 3917 isimli tesisinde deniz, spor ve kış turizmini bütünleştirerek 4 yıllık süreçte hem doluluğunu hem de yarattığı istihdamı önemli oranda artırdı. Şahinler Holding Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Deniz Şahin, Antalya’da Megasaray Club Belek, Megasaray Westbeach Antalya ve Megasaray Resort Side; Kayseri’de de Megasaray Mount Erciyes ve DAS 3917 markalarıyla turizm sektörüne güç verdiklerini belirtti.
TAM 32 YILDIR BAŞARI HİKAYELERİ YAZIYORUZ
Türkiye ve Almanya’nın yanında Fransa, Bulgaristan, Mısır ve Ürdün’de çeşitli sektörlerde yatırımları bulunan Şahinler Holding’in turizme 1992 yılında giriş yaptığını dile getiren Deniz Şahin, “İlk otel yatırımımızı Antalya’nın en bilinen tatil beldesi Belek’te yaptık. Doğayla uyumlu mimarisi ve yörenin karakteristik özelliği olan fıstık çamları ve yüzlerce farklı türde ağacın bulunduğu bakımlı bahçesiyle Megasaray Club Belek, misafirlerimize rahatlık ve dinginliği aynı anda sunuyor. Megasaray Westbeach, Antalya’nın en güzel lokasyonu olan dünyaca ünlü Konyaaltı Plajı’nda yer alıyor. Bir şehir oteli olan bu tesisimizde dağ ve deniz manzaralarını birleştirdik. Side Titreyengöl bölgesindeki Megasaray Resort Side ise huzuru, doğayı ve eğlenceyi bir arada barındıran unutulmaz bir tatil fırsatı sunuyor” dedi.
MARKA DEĞERİNİ ARTIRDIK
6 bin yıllık tarihi mirasa sahip Anadolu’nun kadim şehirlerinden Kayseri’nin popüler kayak merkezi Erciyes’te iki ayrı otel yatırımı yaptıklarını da aktaran Şahin, “Megasaray Mount Erciyes, kayak pistlerine yakın konumuyla dikkat çekiyor. Aileler için ideal bir destinasyon olan otelimizde beyaz örtüyle kaplı pistlerde eşsiz kayak deneyimi sunuyoruz. 72 odalı ve 5 dağ evi olarak hizmet veren DAS 3917’de ise Erciyes’te kayak keyfi yaşayan misafirlerimize Türk ve dünya mutfağından lezzetleri sunuyoruz. Yıllarca unutulmayacak tatil deneyimi yaşatan bu otelimizde Türk hamamı, sauna, kapalı yüzme havuzu, masaj salonu, fitness center, 3 toplantı ve 1 balo salonu ile minik misafirlerimiz için mini kulüp hizmetleri veriyoruz” diye konuştu.
ERCİYES DAĞI’NA 12 TENİS KORTU
Megasaray Club Belek’te spor turizmine yönelik yatırımlar sayesinde 6-8 aylık sezonu 12 aya çıkarmayı başardıklarını vurgulayan Deniz Şahin, bu tesiste futbol sahaları, tenis kortları ve nehir kenarında kano branşlarındaki etkinliklerin büyük ilgi gördüğünü söyledi. Şahin, “Belek’teki tesisimizde 62 tenis kortu bulunuyor. Bu kortlarda düzenlediğimiz turnuvalar hem yurtiçinden hem de yurtdışından ilgi görüyor. Tenis kortlarının sayısını artırdıkça doluluk oranlarımız da arttı. Futbol ve kanoda da kamp sayısını çoğalttıkça misafir ortalamamız yükseldi. Şimdi de Erciyes Dağı’na 12 kort yapıyoruz. Kışın Belek’te düzenlediğimiz turnuvaları ve Megasaray Tenis Akademisi eğitim programlarını yaz aylarında Erciyes’te gerçekleştirmenin hazırlıklarını yapıyoruz. Erciyes’te kayak sezonu ortalama 4 ay sürüyor. Bahar ve yaz aylarında tenis organizasyonlarıyla Kayseri’de turizm sezonunu 12 aya çıkaracak olmanın heyecanını yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
İŞ GÜCÜNE KATKI SAĞLIYORUZ
Bu operasyonların turizm sektörünün en önemli sorunlarından olan nitelikli iş gücü istihdamının korunmasında büyük fayda sağladığını altını çizen Deniz Şahin, şöyle devam etti: “Bir personelimiz 6 ay çalışmadıktan sonra yeni sezona geldiğinde iş verimliliği düşük oluyor. Bu sıkıntıyı aşmak adına sektörümüzde birçok tesis Kırgızistan’dan, Özbekistan’dan, Ukrayna’dan ihtiyaç duyduğu niteliklerde personel alıyor. Megasaray otelleri olarak kadromuzdaki kaliteli personelimizi kaybetmemek adına Kayseri’ye yatırım yaptık. Çok da başarılı olduk. Ekip arkadaşlarımıza Antalya’daki otellerimizde eğitim verip Kayseri’ye çekiyoruz. Yüksek sezonda da Kayseri’deki personelimizden Antalya’daki otellerimizde yararlanıyoruz. 4 yıllık süreci değerlendirdiğimizde doluluk oranımızı ve istihdam ettiğimiz personel sayısını artırdık. Vatandaşımıza 12 ay iş imkânı sağlarsak, güzel çalışma ortamları sunarsak nitelikli iş gücü sıkıntısı yaşanmayacağını sektörümüze göstermiş olduk.”
TURİST YAĞIYOR
Megasaray otellerinde yurtdışından gelen misafirlerin çoğunlukla Alman ve Rus olduğunu ancak son yıllarda savaşlar ve jeopolitik gerilimlerden olumsuz etkilendiklerini aktaran Deniz Şahin, pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerin olumlu yansımalarını bu yıl dikkat çekici şekilde yaşadıklarını aktardı. Şahin, “Son aylarda Balkan ve Baltık ülkelerinde çok güçlüyüz. Alternatif pazar arayışında Polonya’dan çok ciddi düzeyde talep alıyoruz. Bu ülkeden gelen turistlerin sayısı katlanarak büyüyor. İngiltere’de yaptığımız pazarlama faaliyetleri konaklama performansımıza çok olumlu yansıyor. İngiliz misafir sayımızı iki katına çıkardık. Rusya’dan gelmesini beklediğimiz turist sayısında ise küçük oranlarda düşüş bekliyoruz” diye konuştu.