DENİZCİLER BARINAMIYOR

Güncelleme Tarihi:

DENİZCİLER BARINAMIYOR
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2022 09:40

Deniz Ticaret Odası (DTO) Antalya Şubesi Başkanı Ahmet Çetin, kentte tekneler için barınma imkânlarının yetersiz olduğunu belirterek, artan talebi karşılamak için merkez ve ilçelerde yeni yatırımlara ihtiyaç olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

PANDEMİ sonrasında Akdeniz’de turizmin önemli kollarından biri olan mavi yolculuğa talep arttı. Haziran ayı itibarıyla teknelerin suya indiği Antalya’da, Avrupa pazarı ağırlıklı bir deniz turizmi sezonunun yaşanıyor. Bölgenin deniz turizmi bakımından potansiyelinin çok yüksek olduğunu belirten İMEAK Deniz Ticaret Odası Antalya Şubesi Başkanı Ahmet Çetin, yazla birlikte deniz turizminin de açıldığını teknelerin tamamının denize indiğini belirterek, sezonun gidişatını Hürriyet’e anlattı.

RUS AZALDI, AVRUPALI ARTTI
Bu yıl Antalya’da turizm pazarları bakımından karma bir yoğunluk olduğuna değinen Çetin, “Rus ve Ukraynalı sayısı düşmüş olsa da Avrupalı turist sayısında artış görüyoruz. Yerli ziyaretçilerdeki artış da bu yılki rakamlara takviye olacak. Yaptığımız incelemeler bu yönde. Şu anda Kaş, Üçağız ve Adrasan’da talep yoğunluğu var. Bu bölgeler sadece yabancı değil, yerli pazar için de yoğun bölgeler. Özellikle Adrasan’daki tekne sayısında ciddi bir artış var. Geçen yıl 120 olan tekne sayısı, bu yıl 150’ye çıktı. Alanya’da da bu yıl iyi gidiyor” dedi.

Haberin Devamı

BARINMA ALANLARI YETERSİZ
Akdeniz kıyı bandında pek çok noktada deniz turizminin altyapı eksikliklerinin yeni yatırımlarla giderilmesi gerektiğinin altını çizen DTO Başkanı Ahmet Çetin, “Ticari denizciler olarak bizim en büyük sorunumuz birçok bölgede planlanmış yerlerin olmaması. Antalya’da tekneler için barınma imkânları yetersiz. Kent merkezi, Alanya, Kalkan, Finike’deki tur tekneleri balıkçı barınağında. Deniz turizmiyle uğraşan ticari teknelerin mutlaka çekek yeri ve barınma alanları olması gerekiyor” diye konuştu.

DENİZCİLER BARINAMIYOR

MERKEZE YENİ BİR MARİNA
Antalya içinde yeni bir marinaya ihtiyaç olduğuna değinen Çetin, Kaleiçi’nde mevcut kapasitenin tamamen dolu olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Orada yer bulamayan tur tekneleri, daha önce balıkçı tekneleri için yapılan Antalya Balıkçı Barınağı’nda konaklıyor. Daha önce Kundu bölgesinde bir marina yapılması düşünülüyordu. Ulaştırma Bakanlığı’nın 650 kilometrelik sahil boyunca gerekli noktalara barınak, liman, marina yapması ya da ‘yap-işlet-devret modeliyle ihale etmesi gerekiyor. Bu, Antalya için zaruri bir ihtiyaç.”

Haberin Devamı

PLAJDAN YOLCU ALIYORLAR
Günübirlik tekneler için Antalya’nın doğusunda da batısında da sıkıntı olduğunu söyleyen Çetin, bölgedeki duruma ilişkin şöyle bilgi verdi: “Tekne sayısı arttıkça yer problemi daha da büyüyor. Adrasan’da kıyıda bir yanaşma yeri, tekne işletmecilerinin yolcu alıp bırakabilecekleri bir mendirek bile yok. Plajdan yolcu alıyorlar. Acilen bir yer yapılması gerekiyor. Bölgede bir atık alım tesisinin olması da şart.”

İMALATHANE YASAK BÖLGEDE
“Manavgat’ta da çekek yerleri kaçak, bölgeye bir marina şart. Antalya’nın günübirlik teknelerinin en fazla üretildiği yer Manavgat. Yıllık 60 civarında tekne üretiliyor ancak imalathanenin bulunduğu yer, sit statüsü nedeniyle yasak bölge oldu. Bölgede faaliyet gösteren işletmelere ceza uygulanıyor. Bu sorunun çözülmesi gerekiyor.”

Haberin Devamı

ÜÇAĞIZ’A ARITMA TESİSİ
“Kemer marinada artık kapasite çok yetersiz, büyütülmesi lazım. Kaş’ta tekne sayısı giderek artıyor, marina şu an için yeterli ancak Kaş’ın içinde belediyenin işlettiği iskele yeterli değil. Üçağız’da da bir arıtma tesisi olmadığı için tekne işletmecileri diğer bölgelere gitmek zorunda kalıyor. Kaş ve çevresinde bu konuda bir planlama yapılmalı.”

DEMRE’YE MENDİREK
“Demre mendireğinin acilen yapılması lazım, mevcut haliyle korunaklı değil. 400 deniz, 200 kara kapasiteli bir marina yapılacaktı. Altyapısı bitti, üst yapısı yapılacaktı ancak iptal oldu. Nisan ayındaki ihalesi ertelendi. Bakanlığın marinayı yeniden ihaleye çıkarmasını bekliyoruz.”

BAKMADAN GEÇME!